Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

SM-pinne x2

Av Birgitta Johansson - 19 augusti 2007 21:18

Hemkommen från agilitytävlingar i Frövi. Trött men glad.


Fajta har lyckats fixa till 1 SM-pinne i hopp igår o 1 SM-pinne och SM 0:a i agility idag. Idag var det extra kul, för nu visar  Fajta att hon är i form igen. (Pust-till nästa löp???) Hon är verkligen för mysig o härlig, när hon är som vanligt.


Vi har allvarligt diskuterat att kastrera henne om hon fortsätter gå ner sig mycket efter löpet. Problemet är att den ena gången går det bra o nästa är det natten direkt. Kan inte vara roligt för henne heller att må så där.


Nano o jag har bildat en DQ-klubb (disk) o vi är ett ganska stort antal medlemmar nu.  Problemet är att vi inte har några självklara stadgar, så i nu-läget vet jag inte om dom som igår var med i klubben är det idag, eftersom några inte diskade sig idag.


Nano o jag  är SJÄLVKLARA medlemmar, för vi diskade oss två lopp igår o två lopp idag. Jag tror vi har blivit valda till ordförande o sekreterare på två år?????


För första gången blev jag mitt under loppet osäker på banan. Jag kan säga att det räcker för att vi ska diska oss. Visar jag inte tillräckligt snabbt vart Nano ska ta vägen, hittar hon på en egen genial väg, som i det här fallet inte var den väg domaren hade tänkt sig o inte jag heller för den delen.


I agilityloppet stannade hon inte på kontaktfältet på balansen (då är jag inte med kan jag säga) o efter den stod en jättehärlig tunnel, som Nano bara MÅSTE in i.  Hej o hå, så kan det gå.


Vi tar nya tag i vanlig ordning. Tur att Fajta o Per sköter sina kort så bra.


JÄTTEGRATTIS PÅ DOM. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DUKTIGA.


JÄTTEGRATTIS oxå till syster Kirra o Mona som tog sitt 2:a första pris i lydnadsettan idag. Sååååå bra ni är.


Träningskompisen Exo blandade ihop begreppen läggande o stående, så poängen räckte inte riktigt till. Bättre lycka nästa gång.


Måste oxå informera om att vi kommit med i akl i Kopparberg i sept.

Då åker jag, Mona o Bettan dit, ska bli jättekul.


Kram o sov gott!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

19 augusti 2007 22:33

Äh, Biggan! Ni var ju superduktiga du och Nano! Det ser så himla tjusigt ut! På nått sätt så lyckas jag alltid blunda när du diskar dig, i min ögon är du en självklar vinnare! =D

Jag kan bli vice ordförande, för jag har ju en bedrift du aldrig kommer att få, Disk utan att hoppa något hinder! Den du! ;)

http://herrharry.se

 
Maria

Maria

20 augusti 2007 01:12

GRATTIS PER & FAJTA!!!!!!! Biggan: Du ska se att ni blir oslagbara så småningom!! När allt klaffar!!!

http://www.goskelpie.se

 
Johanna

Johanna

20 augusti 2007 19:34

Grattis Per o Fajta, härligt!
Skönt att hon är sig själv igen, förstår tankegången om ev kastration.

Spännande med appell Biggan! :)

http://www.kelpies.se

 
Ylva & Grus

Ylva & Grus

21 augusti 2007 14:45

Åh, kan vi också få bli med i DQ-klubben. Känns som om vi också är ganska självskrivna där. ;) Men dina och Nanos lopp var ju verkligen snygga. Du kommer nog lämna klubben snart. :) Har några fina bilder på Nano - hon och Harry var de som fastnade bäst. Skall försöka få ut dem under kvällen.

http://www.freewebs.com/grusifer

 
Ylva igen

Ylva igen

22 augusti 2007 09:27

Nu finns det bilder från Frövi på Grus hemsida. Länk på förstasidan. De på Nano blev av någon anledning bäst. ;)

http://www.freewebs.com/grusifer

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

22 augusti 2007 09:49

Snygga bilder på "söta Nano" som Ylva hade tagit!!

http://exo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards