Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Birgitta Johansson - 12 augusti 2007 18:45

Just hemkommen från agilitytävling i E-tuna.


I hoppklassen fick vi 10 fel o en 15:e plats. Nano rev ett hinder o slank ur slalomet 2 portar innan slutet. Fråga mig inte varför, men det var väldigt många hundar som gick ur slalomet just där. Annars flöt loppet på mycket bra.

I agilityn slog vi till med en diskning... Å före den hade vi 5 fem=kontaktfel, Nano ville visa  att hon kunde  hoppa JÄTTELÅNGT upp på balansen och det kunde hon oxå.  De andra kontaktfälten tog hon hur bra som helst. Litet gränsfall är det alltid på A:et, där jag får passa så att hon inte hoppar efter min arm. Så nu för tiden har jag den bakom ryggen, vid just det hindret.Ja, inte så mycket mer att säga om den här tävlingen.


Fajta hade 5 fel på agilityn också på balansen-men på nerfarten. Det var synd för här hade hade hon flera sek. bättre än referenstiden. Slutade på en 12:e plats.


I hoppet ett felfritt lopp, men där räckte inte tiden till. Hon pinnade på bra, men vid några snurrhinder var hon för långsam o det går inte. Även här kom Fajta på 12:e plats.


VI TAR NYA TAG o imorgon är det spårträning som gäller.


Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards