Alla inlägg under juli 2008

Av Birgitta Johansson - 26 juli 2008 22:07

Idag åkte jag till Katrineholm för att chansa på att lyckas i ett Aglopp.

Med lite tur så skulle det bli en pinne till, den sista, i Ag2.

Inför själva loppet så tänkte jag inte på resultatet, som man har blivit lärd.


Denna gång lyckades det inte. En rivning av hopphinder och fel i slalom som jag inte tyckte var idé att ta om. Viktigare att behålla den viktiga farten och ta en DQ. Roligt att alla kontaktfälten var bra och att fällorna klarades.

Det blir nya tävlingar och nya tillfällen.

Biggan


GRATTIS K-syrran Kylie som idag tagit BIR i Tollarp o blivit SUCH FINUCH och NUCH. Det låter det, vill jag lova. Titlarna bara ramlar in. GRATTIS igen!!!!!!!


Av Birgitta Johansson - 25 juli 2008 21:10

....som fyller hela TRE år idag. Jag måste skämmas o säga att så mycket uppvaktning har det inte blivit för henne idag, men desto mera bad o det gillar hon skarpt. Måste nog ge henne litet extra godis ikväll i alla fall.


Grattis alla K-syskon!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Birgitta Johansson - 21 juli 2008 20:24

........har Fajta fått idag. Hon sa själv att hon var väldigt nöjd med den matchande färgen.


Idag har Fajta haft en kulig dag-på förmiddagen var hon o vallade o på eftermiddagen blev det ett spår.


Nano däremot, hon har haft vilodag o mest legat i sängen. Kolla in hur hon ligger, när hon är riktigt nöjd.

Av Birgitta Johansson - 20 juli 2008 18:21

...........Värmland. Det har varit jätteskoj. Vi har träffat många trevliga bekanta o tittat på väldigt många duktiga hundar. Det var ju landslagsuttagning där oxå. Vilka ekipage, jag bara säger det.


(Så jag har alltså tävlat på landslagsbanor, det ni.)


Bra väder 3 dgr av 4, det kan man inte heller klaga på.


Hur har det gått då?


Ja, kanske inga resultat att jätteskryta över-men som sagt, allt beror på vad man har för mål.

Mitt mål var att försöka ta mig runt hopptrean. Det gick, även om vi hade många fel=jag är jättenöjd.


Ett annat mål var förståss att försöka ta den sista pinnen i agilitytvåan. Det lyckades vi inte med. Retliga fel här o där satte stopp för det. Där är jag inte lika nöjd.


Här är våra resultat:

                   Hopp3                     Plac.
/antal startande

17/7            Disk

18/7            5+2,65 fel                50/151

19/7            5+1,94 fel                49/158

20/7           10                             56/141


                  Ag2                           Plac/antal startande

17/7           10+1,39                     44/93

18/7            5                              30/94

19/7            15                             59/105

20/7            5                                 7/94


Fajta           A3

17/7            Disk


Tidsfelen beror på en massa trasslande  vid slalom o att vi sprungit förbi hinder o sen tillbaka igen, för att jag visat för dåligt. Det är förståss inte så kul-(vad kan man begära)men det är ändå så roligt att vi tagit oss genom klass3 lopp. Jag är nöjd.


Agilityloppen har varit bra, förutom första dagen, då det mesta strulade.


Det har inte varit så kul för Per, för han har haft problem med hälsenan. Han har inte kunnat springa, så han har varit publik, förutom första dagen o sen ett lopp idag.


Tyvärr blev det en disk för Per o Fajta i ag.loppet där hon sprang förbi sista hindret-som var en mur, o Per tog inte tillbaka henne. Innan var hon felfri-så det var förståss trist. Det var det enda loppet som Fajta var med i.


Det är ingen vits att jag kör Fajta i trean, för hon är inte så snabb o inte jag heller, så då förstår ni hur det blir.

Per körde oxå Nano i hopptrean den dagen, men där blev det disk.


Idag körde Per Nano i agilityloppet, men som sagt fem förargliga fel blev det vid gungan. När man med 5 fel blir 7:a, då förstår ni att banan inte var helt enkel. Så synd, för det var verkligen en superfint lopp. 


Jag ska försöka springa på fortare o fortare o fortare nästa lopp och handla bättre o bättre o bättre. För nu är det faktiskt så att Per, den busen, ALLTID har snabbare tider än mig, när han kör Nano. Det är litet irriterande men samtidigt kul, för det visar ju förståss att Nano kan.


Sammanfattning av helgen: Trötta o nöjda.


Å´ så var det där med bilnyckeln.

När det regnade så stängde Per igen bakluckan på bilen, där Fajta satt. Jag ville att det skulle vara lite luftintag. När Per skulle låsa upp bilen så hittade han inte bilnyckeln!!??. Säg det ställe vi inte letade på. Paniken spred sig succecivt. Vi måste ju komma hem och Fajta sitter i bilen instängd. Det var väl bara att kontakta bilbärgar´n som tydligen tar sig an dessa problem.

Vi hade kontaktat infocentret om förlusten, och dom hade efterlyst nyckeln men inte hört något. Per gick dit för en sista koll...........och då hade dom hittat den vid en tävlingsbana.

Per hade troligtvis stoppat ner nyckeln i ficköppningen i regnstället men inte i byxfickan. Därifrån hade den väl letat sig ner för byxbenet och så småningom kommit ut i det fria.

Det var en avslappnande befrielse att hitta den. Om ni inte tror mig så utsätt er gärna för problemet själva.


Biggan

PS. min telefon har pajat-jag hann se att jag fått flera SMS-men hann inte se från vilka, så om ngn av er som läser bloggen inte får svar-vet ni varförDS


Av Birgitta Johansson - 16 juli 2008 14:59

Kalle som fått pinne i agility tvåan. Kul-kul.


Nu åker vi till Karlstad på tävlingar.  Håll tummarna.....................

Lätt som en plätt "bara" några stycken att konkurrera med. ca 170 st. i samma klass. OBs gäller 3:an. Har dålig koll på antal i tvåan.


Biggan

Av Birgitta Johansson - 13 juli 2008 20:52

Kolla in den här länken. Man blir berörd.

http://www.youtube.com/watch?v=QPcc2c9xqqI

Biggan

Av Birgitta Johansson - 12 juli 2008 20:32

Kirra, har varit ute o snitsat till det i Årjäng på utställning. Cert o BIR blev det. KKKKKKul.


Ev. blivande fästmannen Exo åkte till Finspång o  fick Cert o BIM.

Tammy fick Cert o Bir.


Vilka snyggingar man umgås med.


Syrran Kylie fick ett 3.e pris i lydnadseliten. Maria nöjd-de va svåra förhållanden.


Snygg jobbat allihop o GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards