Alla inlägg under augusti 2008

Av Birgitta Johansson - 31 augusti 2008 19:21

men ibland blir bloggande helt lagt åt sidan. Dels räcker tiden inte riktigt till, dels är lusten inte den rätta.


Vad har hänt på sistone då.

-Sonen har gift sig. Jättefina var dom. (Så klart)

-Syster Fnissa slog till o tog silver i sök-SM. Så bra gjort. Jag var där o tittade o det är verkligen härligt att se dem. Grattis.

Grattis oxå till Anna o Hilton o förståss Fia o Ettra, som också var med på SM.

Det var väl de stora händelserna.


Jag har allt tränat oxå. Hmmmmmmmmmm kanske inte tillräckligt, men ändå. Litet lydnad o litet uppletande o litet agility. Spårandet har det varit rätt så dåligt med.


Uppletandet har gått litet upp o ner. Jag måste ta o träna det litet mera regelbundet.


Agilityn har jag faktiskt varit rätt så uppgiven med ett tag. Senast i veckan sa jag, att nu lägger jag av o satsar mera på bruks.


Men se nu är jag på bättre humör igen. Igår var vi o tävlade ag.2 i Örebro.

10 fel fick vi, men hamnade ändå på en tredje plats. Det som var trist var att vi fick fel på ett kontaktfält, den andra femman lyckades jag fixa till genom att stå mitt för hindret, så Nano sprang vid sidan om o fick en vägran. Mitt för hindret, förstår ni att man blir trött på sig själv ibland. Osså kan man ju undra, varför man ska banvandra, när man ändå inte gör som man tänkt.


Men hur som helst, loppet kändes härligt o trots att jag fick ta tillbaka Nano hade vi bästa tiden. Alltid något.


Mitt mål för 2008 var ju att trassla oss upp i trean. En pinne har vi kvar i agility o den verkar det vara omöjligt att få tag i, men skam den som ger sig.


Imorgon blir det lydnadsträning för oss.


Biggan



 

Av Birgitta Johansson - 20 augusti 2008 19:57

Fajta ligger lågt med agilityn f.n Det beror på att hon har visat så lite motivation tidigare i år. Vi ska försöka ändra på det med olika medel och hoppas att vi kommer igen nästa år. Det blir ändå att hon får köra månadstävlingarna. Nästa veckas månadstävling, tar Birgitta hand om både Nano och Fajta, då husse är upptagen på annat håll.


Nu är det så att Fajta inte får göra något. Jag kör hårt med vallningen. Där är det inte brist på någon motivation vill jag lova. Vi tränar nästan dagligen, vilket redan har visat resultat. Vi har det så förspännt att vi också kan träna att fösa fåren in och ut i en liten fålla. Det är så kul med vallning tycker vi båda.

Per

Av Birgitta Johansson - 17 augusti 2008 17:02

Grattis till superduktiga syskon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Kylie som tagit första pris i elitlydnad o vinst.

Kalle som tagit pinne i agilitytvåan o nu är uppe i trean.  


Ibland blir det långt mellan bloggandet. Kan bero på sommaren o att man har litet annat för sig.

Förra veckan var vi på Vickulas-kennelläger. Jätteskoj att träffa både gamla o nya bekanta.


Vi tränade spår, lydnad o uppletande med blandade resultat. Som vanligt tränade jag alldeles för litet på det som vi behöver träna på. Läs lydnaden.


Spåren gick väldigt bra. Uppletande som både Fajta o Nano brukar vara väldigt duktiga på, gick si så där. Så nu får jag försöka träna det litet mera o då lägga saker på nära håll.


Jag har börjat träna in rutan o det tycker jag är storartat, för egentligen hade jag inte tänkt tävla lydnad alls. Men, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.


Så till agilityn. I lördags var Nano o jag o tävlade i Frövi. Hopploppet i klass 3 är jag helnöjd med, även om vi hade 15 fel o litet snurr här o där. Målet för min del var att ta oss runt o det lyckades vi med.


Agilityloppet i tvåan, där diskade vi oss. Det kändes rätt så tungt. Två hinder o sen upp på A:et istället för in i en tunnel längre bort.  Nano vek bara av 90 gr. o jag hann inte reagera innan hon var där.  Då känns det inte så himla roligt. 


HUR SVÅRT KAN DET VA?


Tur att vi på kvällen var på en superrolig kräftskiva. Det vägde upp o nu tränar vi vidare.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards