Alla inlägg den 20 maj 2007

MT

Av Birgitta Johansson - 20 maj 2007 09:52

Igår var jag o tittade på nya "korningen".Det var intressant att se o dessutom var det många väldigt bra kelpies som testades. Det är så kul, när kelparna visar framfötterna, på ett sånt här bra sätt.


Ett moment som ska bli intressant att följa är  när en liten trasa far in i ett rör.


Jag tittade på 7 st hundar igår (6 st kelpies o en schäfer) o ingen var intresserad ngn längre stund av att leta efter trasan.= mindre än 30 sek.

De sprang fram, kollade, stack in nosen i röret. Nähä, här var inget särskilt intressant-letade inte vidare där utan verkade mer intresserade av att kolla runt i omgivningen.


Kan man verkligen se hundens uthållighet,  som arbetshund i det här momentet?  Kan man se föremålsintresset o koncentrationen?  Själv tycker jag det var ett knepigt moment.


Nu ska jag snart åka på Vickulasläger i Kopparberg några dagar. Det ska verkligen bli jättekul. Tar bara med Nano den här gången. Fajta ska vara hemma hos husse o träna vallning o agility.


Hej igen/Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards