Alla inlägg den 27 maj 2007

Av Birgitta Johansson - 27 maj 2007 18:36

Hej!


Hemma igen från Avesta o jätteglad o nöjd. Nano är bara så duktig.


 I agilityloppet rev hon näst sista hindret o det var ju synd förståss eftersom hon hade en jättebra tid där, men-men egentligen är det bra, eftersom matten behöver lära sig litet mera, innan banorna blir för svåra. Jag har fullt sjå att hålla reda på var jag ska vara på klass 1-banorna.


I hoppet kom vi 2:a, tog en pinne o blev uppflyttade till klass 2. Så nu får vi se hur jag klarar av det på nästa tävling. Vi hade ett par snurrar på banan, där jag var litet för sen med kommandon. Men som ni förstår är jag bara så nöjd.........


Fajta´s agilitylopp slutade med 5 fel, annars var loppet bra. I hoppet nollade hon, men kunde inte matcha de andra hundarnas tider, tyvärr. Hon klarade referenstiderna fint i båda loppen, men som sagt i klass 3 är konkurrensen svidande hård, ngn litet för vid sväng o man är borta från tätstriden.


Hon är jätteduktig, men hon har inte samma acceleration som Nano. Å andra sidan är Nano i den lätta gruppen, så med tiden får vi se hur hon (o jag) klarar de svåra banorna.


Grattis träningskompisen Lotta o Härja som tagit ett första pris i lydnad idag igen o grattis mamma Ettra som blivit uppflyttad till Ekl skh idag.


Å sen måste jag ju bara grattla Malva o Christin som blev SBCH igår o det är förståss litet extra att gratulera till. Malva var dessutom den tiken, som jag gärna skulle velat ha en valp efter. Nu blev det ju inte så, men tro inte att jag är ledsen för det, för jag är verkligen jättenöjd med Nano.


Tur att det var en öppen äng vi varit på i helgen-så jag slapp få problem att lokalisera var jag var.


Hej igen-vi hörs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards