Alla inlägg den 30 maj 2007

Av Birgitta Johansson - 30 maj 2007 21:38

Nej, jag bara skojar. MEN nog körde vi en VÄLDANS lång omväg Mona o jag när vi skulle titta på ett hus. Det är så att man blir full i skratt. Vi åkte i varsin bil o ringde till varann litet titt som tätt, annars hade det allt blivit litet trist.


Mona, Bettan o jag har varit vid klubben idag o tränat lydnad. Vi tränade fritt följ, inkallning, apportering o budföring. Kirra tränade hopp också, o Exo läggande under gång. Alla hundarna skötte sig bra o var pigga o glada under lydnaden.


Vi lade förståss plats också o jag må då säga att Kirra är lydig. Hon mådde inte så bra tydligen, för rätt som det var började hon kräkas. Men hon låg tills Mona kom tillbaka. Då tyckte vi nästan litet synd om henne, men hon var pigg o alert direkt, så det var inte så farligt.


Efter lydnaden tog Mona o jag en prommis med vovvarna.


Hej igen-vi hörs/Biggan


Jag o Fajta har varit o tränat vallning idag igen. Det blir sedvanlig repetetion av hämtning med så vid båge som möjligt och sedan lite försök med fösning, vilket är svårt. Hela passet varar ca 15 min, inkl korta pauser.

Det räcker. man ska helst sluta innan dom tröttnar och tappar koncentrationen.

Nano fick också komma in i fårhagen men hon visar inte så mycket intresse utan vill mest leka, ser det ut som.

 Per


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards