Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Birgitta Johansson - 6 maj 2007 17:59

Det här tror jag knappt inte är sant, men vi lyckades knipa en pinne både i hopp o agility. Nu går det för ruggigt bra.


Jag tyckte inte att agilityloppet kändes jättebra. Jag tog det medvetet litet lugnt(tyckte jag) därför att redan efter andra hindret, ändrade jag mina positioner utifrån hur jag planerade på banvandringen. Jag hann inte göra byten alls som jag hade tänkt mig. Som tur är så är Nano väldigt lyhörd o oerhört snabb att vända o följa mig. Som sagt, jag tyckte jag var saktfärdig, men tiden stannade på 42 sek o max.tiden var satt till 60 sek. Så så saktfärdig var jag ändå inte.  Vi slutade som trea. Så bra, så bra. Vi blev slagna av Inger o Cefeus Elektra, som kammade hem en andraplats.


Hopploppet är jag om möjligt ännu mera nöjd med. Fast där hade jag  väldiga funderingar under banvandringen. Visste inte alls hur jag skulle göra, jag sprang o frågade Per stup i kvarten, så det slutade med att Per bestämt ganska mycket hur jag skulle göra. Bra med en egen coach. 


Själva loppet kändes helbra. Även där slutade vi som 3:a. Marginalerna är inte stora. Jag tror vi var 4 tiondelar efter ettan. Även det här loppet blev vi slagna av  Cefeus Elektra o Inger från Kumla BK. De vann klassen-så det var kul.


Fajta o Per tävlade på lördagen. Agilityloppet diskade de sig tyvärr. Det var tyvärr, för där flöt allting på väldigt bra. Men, men så typiskt, när det inte var många hinder kvar, satte hon upp foten på balanshindret o egentligen skulle hon hoppa ett hinder, som stod precis bredvid balansen. Detvar riktigt synd.


I hoppklassen nollade Fajta loppet, men fick 2 sek. tidsfel. Hon var inte  tillräckligt fartig där och dessutom hade hon några alltför stora svängar o det funkar inte i 3:an. Hon kom 10:a o det är jättebra.


Så det har varit en kulig helg. Kul också att träffa alla bekanta som tävlar.


Litet mera roliga saker:

Tina med Kita kom 3:a som årets agilithynd small.

Nanos kompis Buster diskade sig ett lopp o hade litet fel i det andra, men han ser så charmig ut på plan, så det gör inte så mycket. Så tycker jag, men så tycker förståss inte Susanne.


Så jag slutar med att säga GRATTIS till oss allihop.


Kanske kommer jag igen o skriver på sidan, för nu måste jag in o kolla Fias sida. På helgerna brukar det hända saker bland Vickulashundarna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards