Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Birgitta Johansson - 1 maj 2007 20:44

Det tog lång tid innan jag kom till datorn den här gången.


Har ju varit i Tranås o tävlat agility. Hej o hå, vad skoj vi hade.


Nanos  hopplopp lördag=disk. sprang förbi ett hinder o hoppade det på tillbakavägen. Jag stod i vanlig ordning mitt framför hindret-Shame on me.

Nanos agilitylopp lördag=bra,bra, bra. O fel o pinne=Å, vad blir man då? Jo, man blir bara så himla glad. 6:a av 53 startande.

Nanos hopp söndag=fel i slalom o mycket trassel där. Hon blev väldigt störd av några som satt på ena kortändan o hade 2 hundar med sig. Det resulterade också i tidsfel. Vår placering där 23:a av 48 startande. För övrigt är jag helt nöjd med loppet, det var egentligen bara strul vid slalomet.

Nanos agility sönd. 10 fel en 9:e placering av 53 startande. Det var ju en bra placering med tanke på felen. Jag tror att jag är snabbare än Nano, så på ett ställe försökte jag mig på ett framförbyte, vilket resulterade i krock= 5 fel. Sen rev hon näst sista hindret. För övrigt jättebra.


Nano är verkligen hur kul som helst att jobba med. Det gäller både bruksarbete o agility.

Det jag måste tänka på i agilityn är att vara lugn. Blir hon upphetsad tar hon mig gärna i armen o då är det ju genast 5 fel.

Fajtas lopp blev så här:

Hopp-lördag 0:a men med tidsfel 15:e plac. av 54 startande. Det här loppet var inte ens kul, med tanke på vilket tid som blev satt som referenstid. Här tror jag endast 3 st klarade tiden o då talar jag om riktigt, riktig duktiga ekipage.

agility-lördag:5 fel 22.a plats av 46 startande

Hopp-söndag: 0:a -tidsfel 18:e plats av 52 startande.

Agility-söndag: 0:a tidsfel 11-e plats av 45 startande.

Man ska veta att konkurrensen i klass 3 är stenhård. Nu i helgen tävlade Per o Fajta mot flera som är med i landslaget-jag menar, det är inte lätt.

 Men trots det, Fajta kan mycket,mycket bättre. Tyvärr går hon ibland ner sig rejält efter löpet o så har det blivit den här gången. Hon var inte alls i form nu. Jag tror att hennes hormoner svallar åt alla håll ibland. Först löp, sen ur form efter löpet, sen skendräktighet. Inte alls kul. Hon är trogen o gör alltid sitt bästa-men man märker att hon liksom inte orkar. Vi håller tummarna att hon snart är sig själv igen.


Nu till grattis avdelningen:

Grattis syrran Furia som blivit uppflyttad till hkl sph i helgen.

Grattis favvoHelge som också blivit uppflyttad till hkl sph i helgen.

Grattis mamma Ettra som är suverän i sök o klarat uppfl.poäng idag igen.

Grattis Mille-pille-snutten(eller vad han nu heter) som blivit gk hkl sph idag.

Det är nästan farligt att grattla, för rätt som det är har man ju glömt nån.

Sen tror jag att lilla syrran Kylie i fortsättningen måste försöka låta bli att ta ormarna i munnen-fy så otäckt det lät. En sån otur kan ni bara inte ha en gång till.

Kanske är det ett ormrikt år i år. I Tranås gick de ut i högtalarna och sa att det fanns orm i det höga gräset runt planen där vi tävlade.

Hmmmmmmm, där hade både Fajta, Nano, Per o jag varit o sprungit. Vi hade tur vi.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards