Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Birgitta Johansson - 17 maj 2007 20:15

Äntligen litet hundträning. Idag har Lotta, Mona o jag varit ute i skogen o spårat o kört litet uppletande.


Spåret gick bra för Kirra o Nano. Lotta var inte helt nöjd, men de hittade i alla fall slutet-så det gick nog rätt bra ändå, tror jag.


Uppletandet hade alla vovvarna litet svårt med idag. I ena hörnet var det tydligen väldigt marigt att hitta föremålet. Likadant för alla tre.

Jag är nöjd med Nanos arbete, hon jobbar fint i rutan o har inga problem att gå ut på djupet o det känns bra. Hon jobbar bra självständigt, trots att hon är väldigt bunden till mig. 


Härja har haft fullt upp idag. Först lydnadsprov o sen hela eftermiddagen i skogen.

Grattis-grattis till ett FÖRSTA-pris, trots att det blev en förarglig nolla på ståendet o det är hon annars väldigt bra på.


Jag läste domarens kommentar på omdömet= Mycket bra samarbete. Sånt är verkligen kul att läsa.


Nej, nu måste jag hämta husvagnsnyckeln, så vi har nånstans att bo på lägret.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards