Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Kennelläger

Av Birgitta Johansson - 24 maj 2007 19:51

Hemkommen från kennellägret i Kopparberg. Det var verkligen skojigt att träffa alla kelpisar o förståss också hussarna o mattarna. Tack Fia, för att du fixar sånt här.


 Är nöjd med träningen, förutom att jag naturligtvis i vanlig ordning, tränade för litet lydnad. Sååååååå dumt, här hade jag ju verkligen chansen att få många bra tips.


Förutom att jag inte är en sån hävert på lydnad, så är det lika bra att jag berättar att jag inte är så värst på att hitta i skogen heller. Jag gick naturligtvis vilse o hamnade på en myr o sen visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Men det är klart-hundarna ska väl användas på riktigt-så Fajtas syter Furia fick den delikata uppgiften att leta rätt på mig. Det gick bra förståss o hon tyckte jag var en juste slutapport o så fick hon  litet korv också.


Tur att Sussie har bättre lokalsinne än mig, för hon hade helt klart för sig vart vi skulle ta vägen. Tack för det!!!!!!!


Idag ringde jag till Kopparberg o frågade om de behövde nån som skulle lägga ett långt spår i storskogen-MEN det verkade inte så värst intressant-så jag stannar hemma istället. Fniss-fniss.


Att ha ledigt har sitt pris-så istället för att tävla agility på månadstävlingen arbetade jag. Per var inte ledsen för det, eftersom han nu tävlar Nano också. Jag håller tummarna. Jag skriver snart o berättar hur det gått.


Per hemma från månadstävlingen.


Nano vvvvvaaaaaannnnnnn i sin klass=(lätta).  Hon var med i svåra också (Utan tävlan) där hade hon 5 fem o bästa tiden.Yuipeeeee Hon är ruggigt bra, för att vara så litet tränad.


Fajta kom trea i svåra klassen, hon hade 5 fem fel-men det gör inget. Hon börjar nog komma igång igen efter löpet. Hoppas det, för då är hon jätteduktig.


Kul-nu kommer jag att sova gott o tänka på de bruna gullisarna, som alltid ställer upp så. 


Hej-hej

 
 
Ingen bild

Tiina & Warma

25 maj 2007 09:36

Congratulations Nano, it's always nice to win!:) Warma competed too at an unofficial agilitycompetition on Wednesday, he was in a class where can compete those dogs who haven't competed in official competitions yet. He was very good, did a clear run and won his class!:) I was also with Woitto in a class for dogs that already have competed in official competitions and he also won his class with one fault. So those were very nice competitions for us;)

 
Bettan

Bettan

25 maj 2007 12:00

Kul att det gick så bra för Per med Nano. Hon är för duktig den tjejen.....

http://exo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards