Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Glasgow

Av Birgitta Johansson - 1 december 2008 11:13

Hej

Glasgow fryser. Det ar frost pa marken. Idag ar det soligt och fint. Aker hem sent em, till Arlanda 22.45 om allt flyter pa. Forra gangen blev det 2 tim forsening. Borde var hema 01.30 Om allt flyter pa.

Min sang ar for kort!!! Halva fotterna sticker utfor. Jag ar ju en kort manniska.


Jag har min skotska mamma (Sarah) har. Hon ar sa papasslig och servar vid frukost. Jag kanner henne sedan forra gangen i augusti. I forrgar jobbade inte hon sa frukosten blev darefter. Jag har forevigat henne idag sa det kommer en bild pa bloggen nar jag kommer hem.

Jag ar nog ganska ensam har som turist. Jag har iaf inte sett nagra typiska turister. Det ar ganska kul att vara inne in den skotska vardagen och mangden. Jag har ju inte pratat ett ord svenska pa fem dagar. Bra traning for engelskan men det ska bli skont att komma hem. Lite trakigt att ligga pa hotell trots Sarah. Man far ju frukosten serverad.

Har springer manga med sina Take-away-kaffemuggar och sandwichar ute pa stan. Det ar mycket sant till lunch.

Jag at pa puben igar kvall. Ingen far roka inne pa pubarna numera. Det har

har ungefar halverat antalet pubgaster en kvall som denna. Skont for mig att slippa roken. Annars ar det jamt folk pa pubarna drickandes ol.

Kusen gick bra aven om jag inte forstod 100% vad som sades. Vi var 13 st mestadels skottar.

Jag blir sentimental och lyriska over landsbygden aven om jag inte har sett sa mycket av den denna gang som jag onskade. Tank om man kunde unna Fajta nagra veckor har!!!

Per




 
 
Ingen bild

Madde&Emma

1 december 2008 19:48

Hej
Jösses vad avundsjuk jag är på dig per!! Har alltid velat åka till dit!! Och någon gång blir det garanterat. Mvh Madde

 
lotta

lotta

2 december 2008 11:59

vad fint det verkar där!
Nu har jag kommit hem från det låååånga passet. borde va förbjudet att jobba när man har nyskadad hund hemma :( Hade lite att läsa ikapp vad mannen i huset skrivit o alla fina, omtänksamma kommentarer.Tack, man blir ju alldelens rörd.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

2 december 2008 16:41

Härlig resa!!!!! Och så ett TACK till Biggan för alla färgkopior jag fick ta när Skrutten var på tur....

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards