Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Birgitta Johansson - 26 oktober 2008 18:17

Före fem på morgon klev jag upp för att åka med Fajta o Nano till Västerås off . agilitytävling. Det var mörkt och blåsigt.

Fajta ett agilitylopp, Nano agility+hopp.


Egentligen är det inte så mycket att orda om än att säga att det var länge sedan som jag var så besviken efter en tävling som idag. Om någonsin.

Så himla besviken på mig själv att jag inte kan prestera bättre. Det är på fokuseringen och koncentrationen som det faller på. Att göra som man har bestämt sig för på banvandringen.

Som ni förstår så står det 3 DQ i protokollet för mig idag.(Agilityklass 3: 74% diskningar)


I veckan som har gått så har jag tränat extra på kontaktfält, oxer och slalomingångar för att vara lite förberedd. OK, detta gick faktiskt mycket bra men så åker man dit på skitfel. Det känns tungt när man har har försökt lagt manket till.  Pust och stön!

Vid motgångar brukar jag bearbeta mig själv med, att det är meningen att så ska ske. Jag måste tro på det.


Ja,ja det är så det är nu och jag får jobba på mina svagheter denna vecka för att få till det nästa gång i Eskilstuna, Folksams Grand Final, inoff. Då kör jag bara Nano.

P.g.a av att det gick så dåligt idag så stryker vi oss nog till tvådagars-tävlingen i Rättvik i november.

Är det det som var meningen, att vi inte skulle vara där, av någon orsak?


Men det gick bra med det vi tränat på, min hälsena håller bra och hundarna är glada. Slutet positivt.

Per












Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards