Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Birgitta Johansson - 18 oktober 2008 15:14

Idag tänkte jag att jag skulle göra Fia tillags och valla fåren hos henne.

Vad glad jag blev!!!! Där  betade 4 nya(?) får i hagen. Eller så hade dom varit hos fårfrisören och färgat ullen. Jag kände iaf inte igen dom. Det märktes också när man vallade, att dom var mer ystra och rörliga. BRA, då fick Fajta jobba mer. Nu du Fia, kommer jag att ränna hos dig ett tag!

Jag ska nu försöka få tag på grindar så att Fia kan bygga en fålla mm åt mig o Fajta ( fniss, fniss).


Direkt efter besöket hos Fia, ville Fajta valla fåren i Åbytorp, så då fick hon köra lite fålla in-fålla ut där, innan vi åkte hem. Nu borde hon vara nöjd med dagen. Iaf ett tag.

Per


Vad har Nano o jag gjort då? Jo, vi var uppe i skogen tillsammans med Bettan o Lena (ingen älgjaktsskog) o spårade. Gick inte bra idag.


Bettan gick spåret åt Nano, det var säkert inget fel på det. Felet bestod av människor som var ute o letade svamp (eller vad dom nu gjorde), precis där spåret gick. De pratade glatt om vilket fint väder det var. Jag var kanske inte så intresserad av det just då.........


I alla fall så spårade Nano vidare o vidare o vidare o till slut kom vi tillbaks där vi träffade på svampplockarna, så det blev liksom inte något av något, med spårningen idag.


Det positiva idag  var att se, att uthålligheten är det inget fel på.


Vi tränade oxå litet uppletande o alla hundarna var duktiga.


Sedan körde vi några markeringsövningar med Exo o Nano. Det gick ju hur bra som helst. Jag vet inte hur länge sedan det är vi tränade sök, men det känns som det är ett år sen.


Å andra sidan kanske det inte är så svårt för Nano att förstå, att hon ska hämta rullen. (Vi tränar ju uppletande) Att påvisa var inte heller svårt -endera kommer hon ihåg, annars förstod hon ändå vad jag ville hon skulle göra. Herreje, hon är ju så intelligent. (Hoppsan, där stack jag ut hakan ca en cm)


Exo tyckte oxå att det var lätt som plätten idag.


Härligt med träningsdagar i skogen. Inga krav bara kul.

Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards