Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Birgitta Johansson - 4 oktober 2008 20:18

Vi har varit i Töreboda idag, jag och mina "Praliner". Inoff klass.

T.o.m Fajta fick köra två lopp i agilityklassen. Den klassen tycker hon bäst om, tror husse.

Där kom hon 2:a och 6:a. Hon är säker men inte den snabbaste, även om det var skapligt idag.

Nano, min "älsklingspralin", slog syrran med 6 sek (!!!!!) i ena agilityloppet. Nano vann loppet och ytterligare ett hopplopp. I det tredje blev hon diskad och i det fjärde fick hon problem i slalom så jag tog om det två gånger och fick tidsfel 0,11 sek ( egentligen skulle vi vara diskade men domaren dömer) men hamnade ändå på en 7:e plats.

Våran värsta konkurrent, tidsmässigt, var i dag Pär o "Lady". Fajta har inget att hämta  där men Nano kan ge dom en match.

I ett agilitylopp vann vi med 0,04 sek över dom, i ett hopplopp med ca 1 sek. Men du Pär, eftersom det var manuell tidtagning, så kunde du lika gärna ha vunnit, i alla fall i agilityloppet. Idag hade jag tumme med tidtagarna. Det är såå roligt när det går så här bra även om det är inoff.

Sedan att min dåliga hälsena fick ta lite stryk med sex lopp gör inte så mycket. Det gör lite ont ett tag sedan släpper det igen.


På plats kände Susanne O., Tommy E. och jag oss nyttiga när vi sålde 47 bajspåserullar, för klubbens räkning, till hundfolket som var där.


När vi kom hem fick Fajta valla en stund. Hon gör framsteg.Jag börjar bli riktigt nöjd med henne.


Matte har varit tittat på korning idag med kelpies i Örebro. På kvällen slank hon ut på "korningsmiddag" i Örebro med några jämnlikar.


Tack för mig.

Per








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards