Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Mötet

Av Birgitta Johansson - 20 maj 2008 21:00

Idag har hundarna fått sin dagliga dos av grundmotion på en runda i ett av våra skogsspår. Vi har tre stycken som vi använder mest. Idag på lunchen när jag släppte ut dom ur bilen, drog dom iväg och skällde för fullt. Jag såg något ljusbrunt inne i skogen men det försvann snabbt. Undrar varför.

Sedan gick vi våran runda. När vi nästan var tillbaka såg jag att Fajta stannade till på stigen och nosade, Nano kom strax efter. När jag kom lite närmare.........sprang det iväg en liten rävunge! Hundarna var nyfikna ,men jagade inte den, när den sprang iväg. Jag tror att jag vet att det finns ett gryt 50 m ifrån den platsen. Dogsen har varit lite nyfikna där en annan gång vet jag. Kul möte!


Annars har jag varit till tandläkaren. Inga hål. Har inte haft på kanske 30 år. Lite tandsten. Dom säger att har men mer tandsten så får man inte karies lika lätt.

Dessvärre misstänker jag att Fajta tappade sitt fina bärnstenhalsband mot fästingar där. Inte så stor chans att man hittar det igen, såsom dom sprang omkring. Det verkade som det funkade på henne. Vi får kanske försöka med ett uppletande imorgon med dogsen.


På kvällen var jag iväg med Fajta till Klubben och körde lite raksträckor på agilitybanan. Är det någon som ser halsbandet där så är det säkert Fajta´s.

Detr kan ha lossnar där också.

Per


Imorse-onsdag-sprang det förbi en räv, precis utanför vår tomt. Tur att det inte var ngn skabbräv. Den såg väldigt fin ut. När jag sen gick ut med hundarna, såg dom ut som hyenor. Vad söta dom är då.


//Biggan

 
 
Ingen bild

Per

21 maj 2008 21:36

Tråkigt för alla fästingar att Fajta´s bärnstensband är återfunnet........i sängen.
Birgitta såg en räv strax utanför huset när hon kom ut. Ricki,katten, får hålla öron och ögon öppna. Men det är en tuff katt så den kanske kan försvara sig.
Jag kör raksträckor på agilityn med Fajta. Tycker att det tar sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards