Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Birgitta Johansson - 30 maj 2008 16:46

Hej, hej!

Igår var det månadstävling i agility, agilityklass.

Både Nano o Fajta ställde upp med respektive förare.

Jag körde bara halva den lätta banan med Fajta för att hon skulle få springa av sig utan att tröttna.

På den svåra banan körde Fajta hela banan. Tyvärr blev det fel tunnel och DQ . Det stora glädjen nu är att hon verkar tycka det är kul och hon är så pigg. Hon tar i mer också. Såå kul!!!

Biggan o Nano hade ett bra lopp med Nano i den lätta klassen utan fel och  rigtigt bra fart. På den svåra banan som dom tävlar i blev det lite en vägran på långhoppet. Biggan trodde att hon blev diskad och då tappar man lätt fokuseringen resten av loppet.  Därför  blev det lite fel i handlingen senare i banan och DQ. Så synd!


I dag har jag gjort fr.a Tina o Birgitta glada. Jag har inhandlat ett par nya skor till agilityn.Se bildbevis. Dom har sett mig druttat omkull alltför många gånger på banan. Skornas fel säger dom. Duger dom Tina?

Dom och en pigg och alert Fajta kanske kan bli en bra kombination.


Det har blivit några dopp i sjön för hundarna och lite agilityträning också.


Fixar resultaten från månadstävlingen efter 23-slaget. Annars får man göra det imorgon när solen skiner.

Spännande och se om det blir några klagomål om rättelse.

Per



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards