Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Birgitta Johansson - 23 juni 2009 22:16

.... Biggan. Jag fortsätter på nöjdtemat.


Idag har Mona och jag varit uppe i skogen o kollat elitspåren.   Efter att vi gått spåret  o lagt ut pinnarna, åkte vi till Sandviksbaden o slängde oss i böljan blå allihop. = Mona, jag, Kirra o Nano. Det var faktiskt varmt i vattnet.


Sedan tillbaka för att låta vovvarna spåra. Jag hade i förväg bestämt mig för att sluta spåra om jag märkte att Nano blev för trött. Nu blev hon inte alls speciellt trött. Så hon fick  spåra hela spåret o plockade alla pinnarna så fint. Detsamma gjorde Kirra. Kul-skoj=nöjd igen.


Om jag nu bara kunde engagera mig ordentligt i lydnaden. För Nano är det inga problem, hon gillar lydnad också, men nu har Mona o jag bestämt oss för att bli litet mera strukturerade i vår lydnadsträning, så nu ska vi väl kunna skärpa och komma litet framåt där med.


Det var nöjda o glada mattar som åkte hemåt, kan jag säga.


Så nu in i duschen o sen får det snart vara läggdags. Det är inte lätt att komma i säng, när det är så här härliga kvällar. Dessvärre är det inte lätt att ta sig ur sängen på morgnarna heller.


I måndags var var och hälsade på hos Anette o Martin i Ervalla. Dom har en massa får, närmare 300 st.

Fajta fick testa lite vallning på en del av dom, bl.a en stor flock på 60-70 st. Det var lite konstigt och ovant och hon hade lite svårt med dom. Sedan testde vi också på fyra baggar. Det var också lite svårt för dom var inte så lättflyttade som hon är van vid. Men det var jättenyttigt med andra får.

Vi kommer att åka dit fler gånger och träna. Det behöver hon.


Godnatt

Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards