Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Birgitta Johansson - 6 juni 2009 19:22

............har fixat till o blivit lydnadschampion idag och med vilka poäng, man blir så glad. Gå in på hennes sida o kolla.

Heja,heja, heja o hurra, hurra, hurra så bra gjort.


//Nano o alla andra i familjen.

Av Birgitta Johansson - 6 juni 2009 18:16

Vilket konstigt väder det varit idag. Sol, regn o hagel i en salig blandning. Naturligtvis hade varken jag eller Bettan regnbyxor med oss. Litet oproffsigt kan tyckas, men så gnäller vi inte heller när vi blir blöta o kalla.


Det gör ingenting att det regnade o haglade, för idag har varit en härlig hunddag. Efter att ha lämnat tillbaka lille barnbarnet Leo, som sovit över hos oss inatt, så åkte jag o Per till klubben o träffade Bettan.


Litet lydnadsträning med kommendering fick det bli  med Nano. Tack, snälla Bettan.


Basta fick springa genom böjda tunneln o säcken. Kul-kul, tycker hon, men det tycker hon i o f s om det mesta.


Både Fajta o Nano fick träna agility en liten stund.


Sedan var det dags för fika. Bettan hade köpt mumsgodis kaffebröd.


Efter det upp till skogen o där blev det uppletande o spårträning för alla hundarna, utom Fajta som åkte med Per o vallade istället.


Det blev inte uppletande för Basta, men däremot några popupper för skojs skull.


Alla hundarna skötte sig väldans bra. Spåret låg i ca två timmar, så det var ett mycket behagligt tempo som Nano spårade i. I spåret låg pinnar med snören-wow, sa Nano. Det här var verkligen toppen. Mycket tvära vinklar hade vi (jag gick åt Exo, Bettan åt Nano o jag själv åt Basta) fixat till i båda spåren. Det klarade dom upp fint.


Nu ligger dom o snusar o sover så tungt, på självaste nationaldagen. Å själv är jag litet trött också, men jag får allt hålla mig vaken ett tag till.


Håll tummarna för Per o Fajta o Nano imorgon. Då är det DM.


 

Skickar med en bild på Nano´s pappa.(Som jag snyltat från Sofia´)

Foxforest son of the Beast.



//Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards