Alla inlägg den 4 april 2009

Av Birgitta Johansson - 4 april 2009 12:55

................kommer att få spader, när han kommer hem från tävlingen o ser vad jag handlat. Jättefint rooooooooooosa halsband o koppel till en jättefin liten Basta.


Tyvärr hittade vi ingen krage som passade till Fajta. Å andra sidan bryr hon sig inte om tratten. Det är mest vi som tycker det verkar jobbigt.


Hur det gått för mamma Nano får Per själv berätta när han kommer hem.


Hej igen nu åker vi på en liten familjeträff.

//Biggan


Jag åkte med Nano till KASK:s inoff tävling i Brändbacken. Vi behöver få träning på Nano (och fr.a för mig). Det var 2 agility o ett hopplopp för oss.

Vi hade flyt och vann dom två agilityklasserna  och i hoppklassen styrde jag henne lite fel så vi blev diskade.

Men lilla Nano har sån fart och arbetsvilja så att man bara myser. Hon har ett fantastisk tävlingshuvud!


Ikväll ska vi till några grannar och äta blåmusslor och vitt vin. Jag känner mig lite seg redan efter att ha sovit lite dåligt och sedan börjat såga ner ett stort äppelträd på tomten efter tävlingen. Hur ska det då bli efter maten?

Per


Av Birgitta Johansson - 4 april 2009 09:58

............har inte läkt som det ska. Igår var Fajta till veterinären. Stygnen på sidorna har läkt fint, så dom kunde vet. plocka bort. Tyvärr så har "mittensåret" inte läkt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men i mitten kunde såret inte läka för där hade  köttet dött.


Hon blev sövd igen o såret rensades rent. Nu är det helt öppet (finns liksom inget att sy i) Vi har fått med salva för att kunna hålla det riktigt rent, sen äter hon fortfarande antibiotika o har fortfarande tratt på huvudet.

Stackars Fajta.


Jag kan lova er att Per inte är särskild orolig av sig. Men han blev så orolig för Fajta efter han kommit hem med henne, att han åkte ner till veterinären igen. (Ingen telefontid) Fajta som blivit sövd flera gånger tidigare o  har tidigare varit pigg (relativt som ni förstår) efteråt. Den här gången var hon väldigt dålig efteråt. 


Per var orolig att hon på något vis fått fel dos eller något annat konstigt. Det var bara att vänta o se om hon piggnade på sig sa vet.för enligt journalen var allt som det skulle.Hon piggnade på sig så nu är hon pigg o glad igen.


Ja, nu får vi än en gång hålla tummarna för Fajta så att det läker fint den här gången.


Nu ska Fajta, Basta o jag åka till djuraffären o titta om vi hittar något fint halsband till Basta o om vi kan hitta någon krage till Fajta, så hon slipper stora tratten.


På eftermiddagen ska Basta o jag på en liten släktträff. Vi åker till Kerstin som har Vicke o dit kommer också Hilja o pappa Exo. Det ska bli jättekul


Mamma Nano är på en inofficiell tävling med Per idag. Så dom håller jag förståss tummarna för också.


Som ni förstår det blir inte mycket gjort för mig här hemma, med alla tummar man ska hålla åt alla möjliga olika håll.


Hej igen


//Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards