Alla inlägg den 27 april 2009

Av Birgitta Johansson - 27 april 2009 09:42

Himmel o pannkaka, vad många bra resultat det blivit för kelpievovvar i helgen.(Inte bara halvsyskonen, som varit duktiga)

Så jag säger Grattis till allihopa.


Halvsyskonen till Bumerangs-B-kullen har verkligen visat framfötterna. Gå in på Bettan o Exos sida o läs o Mögel-Åsas sida oxå, så får ni se litet gulliga valpbilder o dessutom se Jill som utför det hon lovat. Hahahaha.

Fajta är Terra´s syster-så man kan säga att det är dubbelsläkt. Fniss


Det är verkligen härligt att läsa om Åsa´s K-kull, så unga o såååå duktiga.


Vad har vi gjort då?  Fajta o Nano har spårat varsitt lägrespår, båda missade en pinne var. Litet svårare än vanligt var det kanske, eftersom jag märkte när vi kom till skogen att jag glömt spårpinnarna hemma. Vad göra? Ja, vi bröt till några skogspinnar-det fick duga.


Nano hade 5 vanliga o 3 skogspinnar i sitt spår. En missad skogspinne.

Fajta hade 7+1 skogspinne i sitt spår. En missad skogspinne.

Spårkonditionen verkar vara helt ok för Nano o för Fajta måste den kanske bättras på om man tänker på att det är ekl spår hon behöver klara. Lägre är inga problem.


Basta har fått ett par babyspår. Ska nog lägga ngt typ godisspår, så att det inte börjar gå alldeles för fort. Hon är så kul-hon blir sÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad när hon hittar sin leksak i slutet.


Igår var det en STOOOOOOOOOOOOR snok i vår slänt. Jag förstod att det var ngt konstig där eftersom Nano stod o morrade in i busken.

Tror ni jag blev RÄDD????????????????

Jag fattar inte hur det kommer sig att en orm vill vara så nära vårt hus o ingång. Dessutom var både vi o hundarna ute hela tiden, så ormen borde dragit, så långt pepparn växit. Men inte då.


Förra året blev ju Fajta biten av en huggorm, på tomten. Vi vill INTE ha ngt ormstråk på vår tomt. Vad göra??? Fixa hem några igelkottar, kanske.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards