Alla inlägg under juni 2008

Av Birgitta Johansson - 3 juni 2008 20:39

...............ska alltid komma tillbaka när man kastar den. Nu kan jag inte påstå att det är någon som kastat iväg mig-men jag funderar hit o dit på om jag ska låta Bumerang komma tillbaka.


Bumerang är alltså mitt kennelnamn, som fortfarande efter alla år finns kvar. Jag o Kerstin Rennerfelt började föda upp kelpies på 70-talet, men hade inget kennelnamn.


I mitten på 80-talet ansökte jag om kennelnamn, som bara stod på mig. Kerstin hade mer o mer börjat med golden-men jag var fortfarande fast för kelpie.Därför beslutade vi att jag skulle stå för Bumerang-kennelnamnet ensam.


Nu blev det tyvärr inga mera kullar (av olika privata skäl) så därför är kennel-namnet aldrig använt.


Det var heller inte planerat att jag skulle ha några mera kelpies-när mina gamla gått bort.


Nu är man förståss inte sämre än att man kan ändra sig. Ja, som ni vet har vi nu två kelpiesar här hemma o ingen är gladare än jag för det.(Kanske Per)  Så tack, Fia!!!!!!!!!!!!!! För utan dig, hade det nog inte blivit någon mera, är jag rädd.


Så nu velar jag hit o dit, om kennelnamnet ska få sig en liten kull.


Och om jag inte kan vela klart, så får du, Fia, självklart ta en kull, om du fortfarande är intresserad.

Jag o Per oxå, är väldigt sugna på, att ha en valp kvar efter Nano, för hon har så oerhört många fördelar. Så  ska vi  ha en valp till, ska den vara efter Nano.


Varför då inte ta den i sitt gamla namn-det vore väl en nostalgitripp som heter duga.


Det blir att fundera vidare ett tag till.


För Nano o mig, blir det inga tävlingar eller DM till helgen-Nano löper.

Så nu får ni hålla alla tummarna för Fajta.


//Biggan


PS.Äntligen kommit till skott o anmält till en lydn.1.tävling Kommer flera +lkl sph. DS

Av Birgitta Johansson - 2 juni 2008 22:10

Hej

Idag har det blivit ett litet hundbad i Tripphult. Nano är den mest badvilliga av dom två men Fajta tog några korta turer också. Annars står hon och skäller mest i vattenbrynet. Nano skriiider i vattnet och simmar en lite större runda. Men hon slänger sig gärna i ochså med ett plask om det vill sig. T.ex när man slänger ut en pinne.


På kvällen vid 21-tiden joggade jag  Biggan cyklade och hundarna sprang med på en 4 km runda. Det är bra för mest Fajta. Nano verkar ha mer kondition.


Sedan skyndade Birgitta och jag oss ut på lite rävsafari. Vi har letat upp rävgrytet och tittade på dom med kikaren en bit ifrån. Det var inte så mycket fart och liv just nu.

Per

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards