Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Jag SKÄMS.........

Av Birgitta Johansson - 10 juni 2008 18:51

för hur en del "bruksfolk" raljerar o nedvärderar, dem som håller på med agility.


Jag var som bekant i Degerfors i helgen. Där tävlades både i DM i agility o lag-DM brukslydnad.


Jag gick o tittade på brukslydnaden o hur trevligt är det då att lyssna på folk som står o nedvärderar alla som håller på med agility. Det ifrågasätts t.o.m om agilitytävlande över huvud taget har några hjärnor, eller kanske var frågan om man behövde någon hjärna för att hålla på med agility. Jag kommer inte ihåg vilket.


Låt folk hålla på med vilken gren dom vill med sina hundar o sluta med dom där dumheterna. Det låter bara OTROLIGT illa.


SKÄMS på er, vuxna människor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


//Biggan


 
 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

10 juni 2008 20:32

Håller med dig Biggan!!
Huvudsaken är väl att man gör något kul med sig hund, sedan vad det är, spelar väl mindre roll.

http://www.freewebs.com/bettanexo/index.htm

 
Fia

Fia

10 juni 2008 20:51

Fy så tråkigt... :( Jag själv är som ni vet inte nåt för agility, men jag kan ändå fatta att det krävs en hel del träning och engagemang för att lyckas! Och att man definitivt behöver en fungerande hjärna för den sakens skull ;-) Däremot så ser jag inget större värde för att utvärdera en hunds "avelsvärde" genom ENBART agility, men det är en annan sak! Kör på och stå på er, jag håller på er!!!!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Kristina

10 juni 2008 22:14

Grattis Fajta & Per till guldet!
Tråkigt att en del bruksfolk ska vara så enkelriktade...
Ha en bra sommar!!!
Ante, Kellie & matte

 
emelie & Elis

emelie & Elis

11 juni 2008 09:31

Vad håller en del på med???? Man kan ju fundera på om det är 2008 eller 1950 så som en del diskuterar.

http://emelieshundtraning.se

 
Maria

Maria

11 juni 2008 22:12

FY FÖR ENKELRIKTADE BRUKSMÄNNISKOR!!!! :( :(
Låt alla människor aktivera sin hund med de dom gillar!!! Om det sedan är lydnad/bruks/agility/vallning - you name it- kvittar väl?? huvudsaken att man har roligt ihop!! :)

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

lena

12 juni 2008 14:54

Vet du Biggan, jag tror att den som uttrycker sig på det viset inte har nått hum om agility överhuvettaget, eller hur?
Det är ju en kul sport

 
Anna & Hyzz  Juni

Anna & Hyzz Juni

13 juni 2008 22:17

Håller med!!! Låt folk få träna och tävla det de vill och passar för!

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards