Alla inlägg under december 2007

Av Birgitta Johansson - 2 december 2007 20:51

Igår ute o blev dyngsur, idag inne i ridhus. Torrt, bra underlag o man blev inget  blöt alls. Hur olika kan det inte vara.


Vi tränade däck som första hinder=svårt för Nano, som gärna hoppar genom ramen då. Är jag med henne eller skickar henne före, går det jättebra. Men lämna henne o sen starta henne-Hej o hå-det är svårt.


Vi hade svårt med en del andra grejer oxå. Jag fick hjälp av Tina att jag måste markera med kroppen på ett annat sätt. Då gick det jättebra.

Tack, Tina att du hojtar när du ser att man tokar till det.


Till sist tränade vi en "släpp", motivations-fart bana. Hur kul som helst.

Nej, nu måste jag upp o kolla på Wallander.


Hej igen

Biggan

Av Birgitta Johansson - 1 december 2007 19:49

Börjar med att grattla duktiga mamma Ettra som tagit sitt första cert i sök idag, fortsätter med att grattla duktiga syrran Fnissa som lyckades få betyg 9-9 i söket o 10-10  på uppletandet.


 HURRA VILKA DUKTIGA VICKULAS-HUNDAR !!!!!


Man brukar ju säga att släkten är värst-men jag tycker att släkten är bäst.


Själva har vi varit o spårat i ösregnet. Hade lindat om Fajtas ben, med lindor jag fick låna av Mona( hade förståss glömt mina hemma). Tack Mona o Lotta oxå, jag lånade ju grejer av dig med.


Det regnade som sagt, så efter första pinnen var alla lindor så blöta att de bara ramlade av. Alternativet var att ta närmsta vägen ut från skogen, eller låta Fajta spåra vidare o bara hålla koll på henne. Jag valde det senare  o det gick jättebra. Jag tyckte faktiskt det var synd om Fajta, att bara låta henne spåra så kort bit-hon tycker verkligen att det är jätteskoj.

Hade lagt ett riktigt svårt spår med många konstiga vinklar-det klarade hon galant.


Mona hade gått ett klurigt spår åt Nano med spetsvinkel o flera  tvära vinklar-jag gick ett liknande spår åt Kirra. Det gick bra för både Nano o Kirra.

Så idag var träningen inriktad på vinklar. Vi försöker göra så, att vi tränar på olika saker olika gånger, för att se vad som är svårast för dem.


Imorgon agilityträning o jag ska försöka hitta på några bra banor. Jag tror jag ska göra en bana för träning av bakombyten o en för framförbyten.

Vi får se vad det blir.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards