Alla inlägg den 30 december 2007

Av Birgitta Johansson - 30 december 2007 22:33

När ändå Biggan var och tränade lydnad  med Fajta och Nano i ridhuset, så passade jag på att träna lite agility med dom, när lydnadsgänget ändå pausade. Tydligen jobbigt att köra lydnad ;)).

Det blev serpentiner och "threadles" över ett staket. Dessutom blev det också lite grundträning till "springande kontaktfält".

Per


Oj, så kul det är att komma igång igen med litet träning. Igår var det uppletandeträning o konditionsträning.

Det som var det allra bästa var att alla hundarna fick ordentligt med skotträning. Vi tränade vid en skjutbana och skyttarna sköt i ca 2 tim.  Ingen av hundarna brydde sig, utan jobbade på. Det var skönt.


Idag har det blivit lydnadsträning i ett ridhus. Vi tränade tävlingsmässigt-nyttigt att göra så ibland. Både Nano o Fajta "höll ihop" väldigt bra. Men jag måste väl i ärlighetens namn säga att jag är för slarvig med avsluten på momenten, eftersom lydnadsmomenten har litet andra avslut (betygsmässigt) än bruksmomenten. Vet inte om jag ska tävla lydnadsklass-men det kanske jag gör. Så varför inte träna ordentligt från början? Hmmmmmmmmmmmm slarvBiggan. 


Vad Per antagligen menar med jobbigt med lydnad, är förstås att vi fikar ordentligt. Det är bara för att vi är väldigt rädda för att tunna ur efter julen.


Hej igen//Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards