Alla inlägg den 16 december 2007

Av Birgitta Johansson - 16 december 2007 20:33

Hej

Idag blev Fajta konfronterad med en flock ankor. Dom vanliga tackorna är brunstiga och då är inte bocken att leka med. Han hade visst hoppat ut genom ett fönster för att komma närmare tackorna. Sånt drag och sug önskar jag att Fajta skulle ha på agilityhinderna!

Allra först fick jag valla runt en anka mellan fyra koner. Kul att känna på det och försöka styra den rätt. Inte som i agility precis.

Sedan fick Fajta först ta itu med samma anka. Det gick inte bra för hon förstod inte vad hon skulle göra med den. Ankan flyttade inte sig för Fajta. Hon vallade inte heller ankan som hon normalt gör med får.

Nästa moment var att släppa ut alla ankorna, knappt 20 st. Då gick det lite lättare för Fajta men ändå inget direkt drivande förflyttning dvs först jag -ankorna i mitten- Fajta sist. Ankorna är tydligen lite mer känsliga, för om jag står för nära, bromsas dom av mig i drivriktningen, så att Fajta inte kan flytta dom framåt.

Fösningen gick bra dvs ankorna först - Fajta -jag sist.

Kul att få testa detta.


Nano fick spårträna med Biggan på fm.


På eftermiddagen körde jag agility med Fajta och Nano i ridhuset. Mest med outtröttliga Nano, för Fajta har en liten infektion i ögat.

Birgitta var inte närvarande då hon var tvungen att fixa med jobbet tills imorgon.


Tack Lotta för glöggen och Bettan för saffransbullarna på träningen! Roligt med lite egna initiativ.


Måste absolut också gratta Kyliesyrran till BTKL trea på Stora Stockholms Utställningen!

Per













Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards