Alla inlägg under oktober 2007

Av Birgitta Johansson - 6 oktober 2007 17:19

Idag har vi varit på agilitykurs på Byrackan för Camilla. Gå på kurs har jag velat länge, för jag känner att jag behöver det för att kunna komma vidare.


Å, det är otroligt vilken känsla det blir, när jag märker att, bara jag gör rätt, fungerar allt så otroligt lätt. Men det är just det, det är inte så svårt att göra rätt, när ngn berättar precis  hur man ska bete sig. Jo, litet svårt är det allt i alla fall, men det blir svårare när jag kommer till en bana o ska lista ut själv hur jag bäst ska göra.


Sååååååååååååå nöjd med Nano. Vilken otroligt härlig hund jag har. Hon har jobbat hur bra som helst hela dagen. Lika fokuserad på sista övningen som på den första o hon mattas inte ett endaste dugg. Hon är bara så härlig att jobba med o vill bara arbeta mera.


Mer kurs imorgon.

/
Biggan

Av Birgitta Johansson - 2 oktober 2007 21:13

Har talat med veterinären idag o restriktionerna vi har med Fajta är:

- hon får inte stressa upp sig.

- hon får inte ruscha runt med Nano, då ska vi koppla henne.

- han rekommenderar att vi ger henne ett speciellt foder.

- efter tre veckor ska vi ta ett nytt prov.

- hon får gå vanliga promenader-det är bara bra.


Högt levervärde-vad betyder det egentligen och vad händer, frågade jag.

Svar: Sönderfall av levern, som går ut i blodbanorna.

Det låter ju inte så värst trevligt, men i alla fall så är Fajta väldigt pigg just nu o det är skönt.


Ikväll har jag, Mona o Bettan varit ute i skogen o tränat spår o uppletande. Det är verkligen kul o hundarna var så duktiga. Litet synd är det förståss om Kirra som bara får vara med "litet grand" p.g.a sin förstörda klo. Men hon är glad ändå.


Hej igen

/
Biggan

Av Birgitta Johansson - 1 oktober 2007 21:30

Vi börjar med det skojiga:


TACK alla ni som är så gulliga o grattlar oss när det går bra. Det är verkligen så roligt, ska ni veta. 


Tina o Kalle: Ni vet att jag håller tummarna, om två veckor. 


Sedan till det tråkiga:

Idag har vi varit o kollat Fajtas värden igen efter ormbettet. Hjärta, njurar helt ok-men tyvärr är levervärdet för högt.


Vi ska ringa till veterinären imorgon o höra mera. Han hade talat in på vår telefonsvarare o han sa att värdet var högre än normalt och att Fajta bör ta det lugnt 3 veckor till o sedan ta ett nytt prov. 


Han sa oxå att det förhöjda värdet kan bero på att Fajta ätit kortison och det kan bero på ormbettet. Man kan tydligen inte veta vilket. 


JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-TRÅKIGT.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards