Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Fajta igen

Av Birgitta Johansson - 2 oktober 2007 21:13

Har talat med veterinären idag o restriktionerna vi har med Fajta är:

- hon får inte stressa upp sig.

- hon får inte ruscha runt med Nano, då ska vi koppla henne.

- han rekommenderar att vi ger henne ett speciellt foder.

- efter tre veckor ska vi ta ett nytt prov.

- hon får gå vanliga promenader-det är bara bra.


Högt levervärde-vad betyder det egentligen och vad händer, frågade jag.

Svar: Sönderfall av levern, som går ut i blodbanorna.

Det låter ju inte så värst trevligt, men i alla fall så är Fajta väldigt pigg just nu o det är skönt.


Ikväll har jag, Mona o Bettan varit ute i skogen o tränat spår o uppletande. Det är verkligen kul o hundarna var så duktiga. Litet synd är det förståss om Kirra som bara får vara med "litet grand" p.g.a sin förstörda klo. Men hon är glad ändå.


Hej igen

/
Biggan

 
 
Fia

Fia

2 oktober 2007 22:30

Usch, usch, så tråkigt!!!! Men "bra" att veta, så att ni kan ta det lugnt!

http://www.vickulas.se

 
Veronique

Veronique

2 oktober 2007 22:46

Stackars lilla Fajta. Vi skickar en krya-på-sig-hälsning. Bara gå runt och ha tråkigt i 3 veckor. Måste vara plågsamt när man är kelpie.

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Ingen bild

Nettan, Selma, Klura, Nella

3 oktober 2007 09:13

Men Biggan, du behöver inte vara kluven, K-kull eller F-kull spelar ingen roll - Vickulashundar är helt enkelt klart bäst!
Åsså håller vi förstås alla tummar och tassar för att Fajta snart mår bra igen.

 
Maria

Maria

3 oktober 2007 12:56

Krya på dej, Fajta!

http://www.goskelpie.se

 
Johanna

Johanna

3 oktober 2007 13:06

Nej men lilla Fajtisen! usch vad trist, ännu mer vila. Men det verkar ju som att hon själv känner sig bra, och det är ju skönt. Tre veckor går ganska fort, hoppas allt blir bra efter det. Kram från oss!

http://www.kelpies.se

 
Emma

Emma

3 oktober 2007 14:07

Fy, vad tråkigt med Fajta! Och för er förstås.

Men det här ska nog lösa sig ska du se!

Visst är det trist på de där fem felen. Men Harry var superduktig. Men jag önskar att jag hade varit lite smartare...

http://herrharry.se

 
Emelie

Emelie

3 oktober 2007 19:11

Hoppas Fajta piggar på sig snart. Är väl inte helt lätt att hålla en Kelpie lugn, kan jag tänka mig..... Ni får hitta på hjärngympa övningar inomhus.

http://esterochemelie.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

4 oktober 2007 07:30

Hej, Åker inte till klubben i kväll och tränar. Det blir föräldrarmöte för mig istället.
//BETTAN

http://exo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards