Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Agility när det inte är som bäst

Av Birgitta Johansson - 9 juli 2007 13:00

Så här söt kan Nano vara! 


Bra,bra o jättekul att syster Kirra har klarat av 1:a pris o en 3:e placering i lydnadsklass 1 igår. Extra bra gjort på en utställning, som  erbjuder extra mycket störningar. Dessutom var  vädret inte det roligaste.

Jättekul tycker vi alla o särskilt Nano som sänder en extra puss, o i det här läget tror jag banne mig Fajta gör det också.


Mamma Ettra har förståss också varit jätteduktig o plockat cert i helgen. Nu är jag så van vid att det går bra, så jag blir mer förvånad när det inte går bra.  Naturligtvis är det jätteprestationer att nästan alltid lyckas och det är ju så att Ettra o Fia spelar i en helt annan division än där jag håller på o lattjar.


Vill osså säga grattis till träningskompisen Exo som varit på utställning o fixat till fin kritik o 1:a pris o HP.


Själva har vi varit på agilitytävling i Åtvidaberg i två regniga dagar. Lördagen gick väl an-MEN söndagen. Klafs-klafs-lervälling på banorna. Lite skratt blev det förståss, när folk ramlade omkull hej vilt.

Marina lyckades på söndagen att ramla ett par gånger i samma lopp o i första vurpan skvätte bara vattnet runt henne.  Synd att inte kameran var framme. Hej o hå. På lördagen fixade hon pinne o uppflyttning till 2:an i agilityklass-härligt.


Vet inte riktigt vad jag ska skriva om mina lopp. Diskning o många fel i loppen är väl inte så kul.


Jag är inte  besviken på loppen i sig, för jag tycker vi hade bra flyt, (även på den ena klass 2 banan som verkligen var jättesvår), MEN väldigt besviken över att slalom trasslade i alla 4 loppen. Hon går in jättefint, tar ibland några portar (ibland nästan alla) o drar vidare. Tjoheeej.


På framhoppningsbanan  o på träning tar hon det hur bra som helst från alla möjliga vinklar o fullföljer hela slalomet.


Får väl lyssna på alla goda råd o försöka att inte fundera för mycket över det nu, så att jag inte gör det till ett större problem än det är. Det är så klart lättare sagt än gjort.


Vi diskade oss för att Nano drog in i en jätterolig tunnel, men det gjorde inte nåt tycker jag.


Jag har också anmält till 2 akl sph med Nano-det ska bli jättekul.


Vi vet inte riktigt hur vi ska bete oss med lilla Fajta. Tyvärr håller den dåliga formen i sig. Hon är piggare än förrut-men inte sitt forna jag.


Kanske behöver hon vila ett tag, kanske spökar hormonerna. Det är verkligen jättesvårt att veta.


 Hej igen/Biggan

 
 
Ingen bild

Fia

9 juli 2007 17:07

Ut o träna spår o lydnad med Fajta, så piggnar hon nog till :) Det såg ju så himla fint ut sist jag såg er! Ut i elit nu! Ombyte förnöjer, vet du :) HEJJA!!

 
lena,gim å lilleman

lena,gim å lilleman

9 juli 2007 21:22

Vilken supersöt bild av Nano, en riktig pussgurka

http://www.vittragim.just.nu

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

10 juli 2007 07:32

Vad söt hon är lilla Nano!

http://exo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia

14 juli 2007 17:47

Den där lipen tycker jag påminner en del om Ettras... :)
Förresten, i en annan division... Jo du, du skulle säkert skratta så du pinkade på dej om vi skulle försöka oss på agility...

 
Ingen bild

Marina

18 juli 2007 13:23

Hej Biggan! Vi har haft datastrul jättelänge så till slut fick Micke omformatera hela datorn. NU äntligen kan jag hänga med lite igen...Ska försöka ta upp mitt bloggande också.


Guud vad söt Nano är!! Har du tränat nå´t slalom sedan Åtvidaberg?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards