Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Birgitta Johansson - 28 juli 2007 20:57

Grattis Kylie med matte som klarat av a:1 pris o vinst i lydnadstvåan. Hur bra som helst gjort. Man blir ju stolt själv också


Stolt blir jag också över Nano idag. Lade ett spår ca 600m med 4 pinnar + slut. Liggtid ca 1 tim. Släpper på Nano tar 1:a + 2:a apport. kommer sen ut i en riktig blåbärsrisglänta. Nano får syn på 4 personer som plockar bär o börjar stormskälla. Jag väntar en liten stund säger sen-nej, Nano nu får du allt sluta-nu jobbar vi igen-säger spåra till henne och hon börjar spåra igen o spårar mittemellan 2 personer som plockar bär o det är ca 2 m till varje person. Jag säger bara i förbifarten till dem. Vi håller på o tränar litet o dom svarar - det låter kul. Det tycker jag var mycket bra fokusering, hon tar sen resterande 2 pinnar till + slut. Jag är verkligen jättenöjd.


Fajta skötte sig också bra. Hon brukar inte tappa spåret-men det gjorde hon idag o fick jobba riktigt ordentligt för att få tag på det igen. Säkert ca 15 min. Jag hjälpte henne inte utan ville se om hon klarade ut det själv. (jag hade som plan B att gå tillbaka o visa henne spåret om hon inte klarat ut det) Efter mycket jobbande o en stor tunga som hängde långt ut, fick hon tag på spåret o tog resterande pinnar + slut.= matte jättenöjd där med. Vi hade inte klarat tiden om det varit tävling-men jag är glad att hon kämpade på så bra.


Så kontentan av dagen är=nöjda vovvar o nöjd matte.

Hej igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards