Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2007 21:59

Ikväll har jag, Mona, Bettan o sonen Anton varit o tränat lydnad o spår.


Spåra i skogen med Nano går hur bra som helst, det är som sagt gärdesspår vi måste träna litet mera på.


Vi tränade tävlingsmässigt o kommenderade varandra idag, det  behöver vi nog alla tre. Det är så kul att se  hundarna, för dom ser så glada ut o lydde bra gjorde de också. Det är klart, Nano fick för sig att hon inte behövde lägga sig direkt o det är larvigt, för lägga sig kan hon faktiskt blixtsnabbt. Jag har nog tränat det litet dåligt, det blir gärna så med moment som brukar gå bra.


Ja, ska jag vara helt ärlig är det många moment vi måste träna mer på.

Jag är mest nöjd med linförigheten o apporteringen idag. Å platsliggningen förståss. 


Apporteringen: snabbt ut, inget tugg, snabbt in-men litet snett sättande-bra avlämnande.


Framförg: bra åt första hållet, litet vingligt på tillbakavägen. Brukar vara tvärtom.


Budföring: Hoppade på mig på tillbakavägen, innan sättandet. Vet inte hur mycket nerdrag det blir för sånt. Nån som vet?


Platsliggningen tränade vi med litet störning. Det gick bra för alla.



Hej igen

Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards