Direktlänk till inlägg 26 juni 2007

Mera provtagning o Äntligen spårning

Av Birgitta Johansson - 26 juni 2007 20:02

Nu har vi varit ute o spårat med Fajta o Nano-äntligen-det känns som det är hur länge sen som helst.


Det var meningen att Nano skulle få ett direktpåsläpp-men det blev litet missuppfattning hur Per hade gått spåret-så istället blev det ett påsläpp med spåret i 90 gr. vinkel. Det tog hon klockrent-gissa om jag blev förvånad när jag släppte på o hon sprang ut, vände 90 gr åt höger o började spåra. Det var verkligen jättebra gjort. En pinne missade hon, men för övrigt gick det så bra det kan. 


Fajta har varit o tagit mera prover idag. borrelia/erlichia o röda o vita blodkroppar. Vi får svar fredag.


Per la ett spår till Fajta också, vi tränar inte med Fajta innan vi har fått svar på proverna-men lite måste hon ändå få göra, förutom promenader.


Fajta var som vanligt superduktig. Inga fel överhuvudtaget. Det är jobbigare att spåra med Fajta, för där går det så fort. Nano går i ett behagligt tempo, men man får gå i rask takt förståss.


 Fajta är som en bulldozer i spåret, det bara rasslar till bland mossa o ris.

Visst, då säger många att det är upp till mig att bestämma tempot-o det är det väl i o för sig, men håller jag igen för mycket, beter hon sig som en känguru, så jag har bestämt mig för att följa henne (inte helt förståss, för det är fysiskt omöjligt) o eftersom hon hittills varken missar pinnar eller spår, tycker jag det är dumt att störa för mycket.


Jag tycker det ska bli så himla skönt när vi fått svar på proverna. Förhoppningsvis är det bara hormonerna som spökat till det ordentligt en period o då kan vi fortsätta träna som vanligt. Å, vad jag hoppas att det ska vara så.


Hej igen. 

 
 
Ingen bild

Mona o Kirra

27 juni 2007 09:46

Hoppas det ordnar sig för Fajta. Vi kvinnor kan ju få lite hormonsvängar eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards