Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Birgitta Johansson - 11 januari 2009 14:31

14.15 FICK NANO SIN FÖRSTA VALP. EN LITEN HANE MEN PIGG, KRAVLAR OCH SUGER.

Tyvärr var jag ute i ett ärende just då. Typiskt. Men nu ska jag var hemma tills allt är klart.



Av Birgitta Johansson - 11 januari 2009 11:47

.... å väntar å väntar. Nano har börjat gå upp i temp o hon hässjar mera nu. För övrigt är hon lika lugn som förrut. Det är inte så mycket mer att göra än att vänta.


Jag hittade några gamla papper om några valpkullar vi haft. På kul räknade jag ut snittet i gram/valp.

1 st kull med 6 valpar 355 g/snitt

 -"-               6 valpar 443g/snitt

 -"-               4  -"-      375g/snitt

-"-                 5  -"-      414g/snitt


Största valpen i dom här kullarna vägde 510g. Vilken bamsing, eller hur?


//Biggan

Av Birgitta Johansson - 11 januari 2009 08:01

Det är rätt lugnt här i Vikatorp. Hela familjen har sovit sedan senaste inlägget. Nano hässjar ngt ibland-men inte så mkt. Tempen fortfarande låg.

Nano inte alls orolig-hon sover skönt o när hon vaknar tvättar hon tuttarna en lång stund. Så nu är väl dom rena o fina, när babysarna ska ha sin mat. Snart hoppas jag.

Av Birgitta Johansson - 11 januari 2009 04:36

Det blir inte ngn bra sömn precis. Nano har varit lugn inatt. Nu börjar hon bli mera hässjig, bäddar, krafsar o drar runt med filten i munnen.

Meddetsamma jag flyttar mig från bädden, sålägger sig Nano där. Hon är en väldigt fin flicka o vill förståss ligga mjukt o skönt.


Nu tänker jag i alla fall ta mig en kopp kaffe o macka o sen försöker jag väl sova en stund till om det funkar.


//Biggan 


Av Birgitta Johansson - 11 januari 2009 00:19

.........ska väl förhoppningsvis komma till användning nu.


Nej, säger Per. Visa inga bilder på mig här. Men kommer ni ihåg bilderna på mig, när jag låg o sov. Ville jag att dom skulle visas kanske. Nej, så här kommer hämnden. Fast jag vet inte om det är ngn hämnd. Det ser ju rätt så gulligt ut.


Nano är fortfarande helt lugn o ligger nu o sover. Temp låg, så vi kan allt lägga oss o sova allihopa en stund. Det kanske (man vet aldrig) inte händer så mycket än på ett tag.


Här kommer bilderna.

Per i valplådan=NEJ, ta inte kort nu.= Joho, säger Biggan

Per o Nano i valplådan.

Per som släpat in dynor att sova på. Nano sover i "inre rummet"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards