Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Birgitta Johansson - 9 mars 2008 17:31

........ med att vinna agilityklassen o ta en pinne. I hoppklassen fick han 5 fel o kom fyra. SUPERGRATTIS KALLE o TINA.


Det ska bli så kul att följa Kalle, nu när han börjat tävla i ag. Jag har sett Tina på agilitybanan med sin andra kelpie, så jag vet hur duktig hon är.

Jag önskar dom verkligen lycka till i fortsättningen. Jag har på känn att det bara kommer att skramla till, så är dom uppe i trean.


Jag vill oxå berätta litet om gårdagens banor. Dom var SVÅRA. Första hopploppet överlät jag med glädje till Per. Nu blev det ju så att dom diskade sig, men att gå ur slalom för att rusa in i en tunnel-DET är faktiskt inte likt Nano. Jo, om hon ser tunnelingången-men här letade hon reda på den. I det loppet var det endast 1 st hund som tog sig i mål o det med 5 fel.


I andra loppet där Fajta kom tvåa, var det två hundar som kom i mål. Ettan med 0 fel o Fajta med en rivning-alltså 5 fel.


Tredje loppet var enklare, det var där vi kom 4:a med 5 fel o jag var bara så glad.  Klart det var litet extra kul att vi slog Fajta o Per, men  trasslar man i slalom, som Fajta gjorde, tar det alldeles för lång tid, för att man ska ha så stor chans. Men å andra sidan SKA man förståss inte trassla i slalom- o inte någon annanstans heller, för då är man borta ur tätstriden. Det är som sagt marginalernas sport.

Ibland får jag hålla med dig, Fia. Det är inte jättekul att åka iväg, köra i några sekunder o sen diska sig. Hur kan då agility vara så kul ändå?  Jag har själv ställt mig den frågan många gånger. Jag har inget bra svar. Farten? Tävlingsinstinkten=det SKA gå? Glädjen? Alla som hurrar o hejar? Hundens glädje?

Biggan

Jag hade hand om ridhusträningen och tränade båda hundarna, då Birgitta var upptagen på annat.

Vi hade också lyckats engagera Emma, som introducerade oss lite i den hoppteknik som hon har kursat på. Vi gjorde två grundläggande övningar. Fajta och Nano blev filmade av Emma. Det är lite svårt att se för ett otränat öga men vi tyckte det så bra ut, båda två, vid uppspelningen.

Det skulle vara kul att låta en kunning  yttra sig om filmen.

TACK Emma för att du kom dit, trots att du inte har någon hund att träna med!

Per

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards