Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Birgitta Johansson - 6 mars 2008 19:24

Både igår o idag har jag varit uppe vid klubben o tränat litet lydnad. Igår blev det tävlingsmässigt med kommendering. Kul. Det märks att jag tränat alldeles för litet en period. Nu blir det att ta nya tag igen.


Nano tyckte det var jättekul o det tyckte jag med. Det gick rätt så bra. Hmmmmmmmmmmmm, om jag skulle poängsätta oss, kan man säga att det inte gick så bra. Med andra ord, MYCKET att träna på om vi ska få till några bra poäng. Men kul hade vi o Nano VILL verkligen träna, spelar inte så stor roll vad det är. Hon är så lojal o försöker alltid göra sitt allra bästa. Det räcker långt för mig.


Jag har varit litet flitig o tränat avslut på momenten, vilket jag tidigare slarvat med o det har gett resultat, tycker jag. Kanske krävs det mera än bra avslut, men ändå.


Idag hade Nano giraffhals. Varför? Jo, vi tränade plats o husse tränade agility. Hur svårt som helst för en liten Nano som hellre vill köra slalom o A-hinder, än ligga där o titta.


Naturligtvis blev det litet agilityträning oxå för Fajta o Nano. Oj, vad bra det gick-kan nån förklara varför det går så mycket bättre på träning, än på tävling.


Och hör o häpna, när vi kom hem fortsatte vi med att träna litet kryp. Tekniken är inte riktigt bra-vi tränar vidare...............


Fajta börjar bli riktigt duktig. Vi har gått tillbaka från början o tränar bara kort o sakta. Det går ju inte an, att hon är 5m före, hur ska vi då få till vinklingen-jag bara undrar.


Men att krypa bakåt, har jag svårt att få till både vad gäller Fajta o Nano.


Hej igen


//Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards