Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Birgitta Johansson - 10 februari 2008 16:02

Igår var en skrytens dag.  Vi var på årsmöte på klubben o där fick jag mottaga vandringspriset för årets agilityhund. Det är kul, förståss.


Sen blev jag utnämnd till årets Rookie=Årets Agility Nybörjare-Hur kul som helst. Jag hade verkligen inte en aning.


Många superlativer blev det-en del litet väl häftiga. Vad sägs om den här meningen-"Både årets Rookie och hunden har visat fartresurser..............

Hmmmm, jag vet inte jag. Fartresurser-jag???


Här kommer några bilder på priserna. Det syns litet dåligt-men vandringspriset förra året var Per o Fajtas.



Nu till dagens bravader. Vi är nyss hemkomna från Fagersta.

Per o Nano startade som nr. 1 i agilityklass 2. De gjorde ett jättebra lopp. Tyvärr var det för många som hade bättre tider, därför blev det ingen pinne idag. 4/10-dels sekunder för litet. Inget att gräma sig för-huvudsaken är att det känns bra. Ska lägga in filmen på loppet senare på hemsidan.


Snyggt jobbat Per!


Sen var det dags för mig o Nano. Ja, jag kan inte säga annat än att jag är  besviken på mig själv.


Drygt halva loppet gick väldigt bra-sen ett hopphinder o sen säcken- Jag är så säker på att Nano ska ta säcken, så för ett ögonblick är jag ouppmärksam - vad händer = Jo, Nano drar in i slalomet. Bye-bye-med oss. Efter det krockade vi o hej o hå - NEJ, det här loppet var inte kul. Jag måste bara bli bättre.


Efter loppet pratade jag med Camilla o hon såg det jag inte sett-att från hopphindret var en rak linje till slalomet. Med andra ord var det inte alls konstigt att Nano drog på det. Det är sånt jag måste lära mig att se. Det är verkligen jättesvårt.


Hej igen

Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards