Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Birgitta Johansson - 25 februari 2008 20:52

......att det är kul att komma igång med Fajta igen.

Gårdagens banor på månadstävlingen gynnade kanske inte Fajta i första hand men det är bra för henne att få en känna på en springbana. Det är just detta som hon måste träna på. Så jag tycker att det var bra.

Birgitta och jag ska försöka slå ihop våra kloka agilityhuvuden och träna fart med Fajta. Hon kan ta i och vara snabb på andra ställen, och i andra sammanhang. Vi vill att hon ska kunna ta fram den farten också på agilitybanan.Det måste hon om hon ska hänga med alla andra. Kan man få upp henne till drygt 4 m/s så vore jag nöjd och glad.Nu ska det sugas hinder!


Jag tycker det är kul att Inger´s och Åsa´s hundar gick så bra. Det är bra att få tävla mot bra hundar även om det bara är en månadstävling. Det blir en bra tävlingträning för alla, när motståndet är bra .

Fajta och Nano med respektive, får försöka vässa klorna till nästa gång.


Annars har det varit skogspromenader med "Pralinerna" och liten dos aglityträning på hemmaplan idag.

Per

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards