Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Birgitta Johansson - 23 februari 2008 18:11

Idag har vi varit o tävlat en inofficiell tävling i Motala.


Per o Fajta kom 3:a i agilityloppet o i hopploppet vann dom. Fajta är för go, den lilla tjejen. Nu var det längesen hon tävlade o ändå går hon in o bara är jätteduktig. Hon är så säker i alla lägen. Lilla duktiga Fajta.


Kul att komma igång med henne igen, för hon behöver stimulans.  Nu är hon så pigg o glad o busig.


Hur det gick för Nano o mig då? Jo, vi diskade oss-både här o där o flera gånger (om det nu gick) i samma lopp.

När jag går banan så memorerar jag MYCKET tydligt för mig själv att jag ska ropa Nano. Vad ropar jag? Jo, jag ropar "Här". Inte bra. När jag ropar Nano, är hon så otroligt snabb att vända o ändra riktning. När jag ropar "Här"-händer det inte så mycket.


Om Nano var lika tröglärd, då tror jag att jag hade gett upp för länge sen. Men som sagt-det är bara att ta nya tag o imorgon är det månadstävling. Då tänker vi göra ett kanonlopp, Nano o jag.


Jag ska lägga in ett lopp på hemsidan med mig o Nano. Min ambition var att lägga in ett lopp, som vi inte diskat oss i. Men, egentligen vad spelar det för roll.


Per körde Nano i agility, han kom runt, men hade tyvärr 5 fel. Så kan det gå.


Vi slutar som vi börjar med att HURRA för Fajta o Per. Så bra gjort.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards