Alla inlägg under november 2008

Av Birgitta Johansson - 11 november 2008 20:46

Idag har Nano fått träffa sin kille igen. Det gick bra idag också, om ni förstår vad jag menar.Trots att det regnade en del.

Det ska mycket till om en annan ska gå ut i regnet och få till det. Det har inte hänt ännu, kan jag tala om.

 Men är man hund bryr man sig inte om det, som tur är.


Sedan har vi varit på Bond. Jag tycker väl betyget 3/5.  Birgitta var väl ungefär på samma nivå. Men Bond "måste" man se.

 Per




Av Birgitta Johansson - 10 november 2008 19:46

Idag tyckte Nano det var helt ok att para sig o jag tror hon är dödligt kär i  fästmannen Exo. (I alla fall i några dagar)


Imorse åkte jag till Bettan innan arbetet. Är man nojig, eller?  Jag har förstått att Nano tidigt går in i höglöp o när jag tittade efter vilka dagar hon uppvaktade Fajta förra gången hon löpte, så var det åttone o nionde dagen och idag är nionde dagen.


Igår vid träffen med Exo, syntes det tydligt att det snart var dax. Sagt o gjort vi åkte o träffade Exo imorse-men det blev inte så mycket med det, än en hel del flirt. Det är i o f s gulligt-men litet nervöst blir det allt, helst vill man ju att dom ska para förståss, för man vet aldrig hur det funkar med en tik, som aldrig parat förrut.


Jag bad Bettan om att få låna med Exo under dagen. Framme vid jobbet rastade jag vovvarna-där blev jag litet bestört-för jag tyckte att Nano inte flirtade lika mycket nu.


Vid frukostdax tog jag ut dom för att rasta litet-jag trodde inte det var någon parning på gång. Men så kan man bedra sig. Efter att Nano sprungit en sväng ute på gärdet, (hon kanske ville visa hur snabbt hon kan springa.  Exo visade hur snabbt han kan springa imorse)  kom hon tillbaka, flirtade till litet med killen, vände rumpan till o frågade Exo vad han tyckte. Hans svar var ett rungande YEEES.

Ja, sen var det klart.


Så nu får man hålla tummarna igen. En etapp är i alla fall avklarad.


Å så ett grattis till Brorsan Kalle som är så duktig. Ett första pris i lydn.kl.2 fast ett moment nollades. Grattis Tiina o Kalle.

//Biggan o Per



Av Birgitta Johansson - 9 november 2008 20:25

......gällande dåligt lokalsinne.


Det här är banne mig otroligt. På förmiddagen tog vovvarna o jag en promenad i skogen där vi brukar gå. Nu är det så att jag vanligtvis följer stigarna. Idag fick jag för mig att jag skulle kolla in i skogen o se om jag kunde hitta några nya bra uppletanderutor.


Hittade jag ngt bra? Ja, jag hittade många fina ställen o många fina ställen att ha som "rutor" o släppa på spår. Jag var rätt så nöjd, när jag tänkte att nu är det läge att knalla till bilen. Jag hade litet tider att passa.


Jag gick o gick o gick o gick o till slut kom jag ut på en väg, som är på helt motsatt håll än där jag har bilen. HUR i hela friden bär man sig åt för att hitta bättre. Jag har faktiskt-tro det eller ej- varit i skogen sen jag var liten-men det hjälper inte. Jag kan bara INTE hitta.


Jag måste ha en GPS. Mona, jag ringer dig o skriver noggrant upp vad din heter. Det här går ju inte.


För övrigt har Bettan o jag tagit en promenad ikväll. Vi gick elljusspåret.(Det är säkrast) Visserligen är det en blottare som springer runt här uppe, har tidningarna skrivit, men Bettan o jag med två hundar-det känns säkert.


Än är det litet tidigt för parning, men jag blev förvånad att Nano flirtade så hej vilt med Exo. Jag trodde inte hon skulle visa så mycket intresse, för hon har inte försökt få fart på Fajta än. Att hon sen gjorde Exo litet förnärmad, genom att försöka rida på honom. Det är en annan historia.

Kanske är det en hane jag har? =Skojar bara....


//Biggan

Av Birgitta Johansson - 5 november 2008 19:50

Var inne på http://agilitynarke.wordpress.com vilken otroligt snygg, alert o charmig kelpie jag fick se där. Man blir glad av glada bilder. Jaja, den andra bilden gick inte av för hackor heller-men ni vet ju att jag är kelpiefrälst o VÄLDIGT partisk i det hänseendet.


Idag har Nano o jag varit på klubben, tränat litet lydnad, varit på en romantisk promenad med fästmannen (Nanos alltså) o förståss morsat på syrran o bästa kompisen Kirra.


Efter det blev det litet träningsprat vid fikat. Det är alltid kul o nu ska jag in o titta efter en bok, som jag blev tipsad om.


När vi kom hem ville Nano rida på Fajta-det är ju inte helt rätt. Fajta visar då förståss att det är bättre att hon rider på Nano-MEN det tycker inte Nano. Här är dom inte riktigt överens om hur det ska vara, kan man säga.


Men oj vad klockan är mycket. Jag följer ju Bonde-så jag får skriva mera en annan dag.


Hej hej.


Av Birgitta Johansson - 3 november 2008 19:28

Nu har Nano bestämt sig för att börja löpa.


Tidsmässigt  blev det  inte som beräknat, utan bra mycket tidigare. Vi tror att det beror på att  hon  vill  vara pigg o stark tills nästa tävlingssäsong börjar och det är ju bra tänkt av henne.


Åååååå, vad spännande det här ska bli. Det är så roligt, för det här är en kombination, som jag verkligen tror på och det ska bli så skoj att själv ha kvar en liten valp efter Nano o Exo.


Egentligen, har det inte varit meningen-att vi ska ha tre hundar alltså.  (Det är litet för tätt mellan hundarna) Men vi vill så väldigt-väldigt gärna ha en valp efter Nano, så därför har vi bestämt oss för att låta en tjej-valp stanna här hos oss.  Är det kul, eller kul?????????????



Jag är litet skrockfull, så därför måste jag tillägga Peppar-peppar.(så att det blir valpar)



//Biggan


Av Birgitta Johansson - 1 november 2008 18:05

Jaha, nu börjar tydligen vintern göra sitt intrång. Jag försöker vara positiv till det. Jag menar det är ju faktiskt fint när det är 5 grader kallt o solsken. Men hur ofta är det så? (Hoppsan, där smög sig negativa tankar in på en gång)


Idag har Bettan o jag varit uppe i skogen o tränat uppletande.

Vi  lade ut 3 saker på djupet o 1 sak litet inåt. Jag behöver träna Nano litet mera på djupet nu, för jag har tränat på nära grejer litet för mycket, så nu måste fokus läggas på djupträning igen.


 Nano hade inte helt lätt att hitta grejerna idag. Vi tog  tid på vovvarna o hon letade i sju minuter innan hon fick in alla sakerna. Bra gjort i alla fall att inte ge upp.


Nu paus med fika till mattarna o Bettans son Anton. Sedan ny uppletandeövning, fortfarande med grejerna likadant. När Nano hämtat in 3 saker  bröt jag. Hon hade arbetat så jättefint, så jag tyckte det fick räcka.


Efter det tog vi en promenad o sen körde vi några markeringar på Anton. Jätte-jättekul tyckte Nano.


Jag skriver inte om Exos dag, för det gör säkert Bettan. Jag bara skvallrar litet=Han var jätteduktig.


Fajta då, har inte hon fått göra någonting?   Så klart har hon det, annars hade hon ju varit med o tränat uppletande.


Hon har fått göra det hon tycker är roligast i världen. Hon o Per har varit hos Fia o vallat.  Per var nöjd med dagen o det betyder då, som ni säkert förstår att lilla Fajta varit jätteduktig. Kul.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards