Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Man bör hålla sig inne..........

Av Birgitta Johansson - 22 november 2008 12:21

.....om det är sådant oväder som det var inatt. Jag hade varit o träffat några kelpiekompisar från den "gamla tiden". Ingen tänkte på att det började snöa, så när vi skulle åka hemåt kom det som en INTE glad överraskning.


Jag kan bara säga att det blev en låååång väg hem, ja vägen blev väl inte längre-men tiden att ta sig hem. Det snöade så mycket att man bara kunde se några meter framför sig. Jag körde väldigt sakta o hoppades på att bilen efter mig skulle köra om-det blir liksom lite lättare då-men icke, han höll sig så snällt bakom hela tiden.


Jag hade radion på och rätt som det var avbröts programmet o en röst kom in o varnade för ovädret. Jo, minsann jag hade redan upptäckt eländet.


Nåväl, jag kom hem till slut o idag är det ju helt annorlunda. Så nu har vovvarna o jag varit ute på en o en halv timmes promenad i skogen. Såååå härligt o solen skiner o livet leker o hundarna leker o leker.


Nano är VÄLDIGT hungrig. Hon brukar äta sakta o inte vara så intresserad, nu glufsar hon i sig. Det här är inte likt henne.


Kan det vara så att hon är dräktig? Det är klart man letar efter tecken.


Jag tänkte börja med att skriva att hon blivit jättetjock-men så himla roligt skämt var väl inte det egentligen.


Nu väntar kaffekoppen.


//Biggan

 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

22 november 2008 14:10

Träffade du Eva? ;)
Läskigt att köra hem i ovädret, tur att du kom hem välbehållen!

Klart Nano är dräktig! Här letar vi efter minsta lilla tecken, eller hur! :D

Ja, jag har sommarjobbat som polis några somrar, man får det på Åland, fniss! Men jag fick inte bära vapen, och lika bra var väl det! Vem sa det förresten?

http://herrharry.se

 
Maria

Maria

22 november 2008 20:29

Vi kan ju bara hoppas att det är dräktighets tecken!!!! :)

http://www.goskelpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards