Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Lugn helg

Av Birgitta Johansson - 16 november 2008 20:00

Den här helgen har ägnats mycket åt barnbarnen men även promenader o uppletandeövningar med vovvarna.


Ny telefon har jag inhandlat också. Det blev en Ericsson C702 med extra minneskort, så jag ska kunna lyssna på talböcker, när jag är ute o promenerar.


Filat  litet på apporteringen har vi gjort också. Nano vill gärna lätta på rumpan, när jag tar apportbocken o Fajta tränar jag på metallapporten, som hon inte tycker är det roligaste i världen. Hellre tunga än metallen, tycker hon. Hon hämtar den-det är inga problem, men hon håller så löst så det nästan skallrar. 


Ni som läser har säkerligen MÅNGA bra idéer. Dela gärna med er till en mindre vetande.


//Biggan

 
 
Helén o Deco

Helén o Deco

16 november 2008 21:00

Deco skallrar också med metallen... och hämtar glatt tungen :) Jag har inga tips om det, men jag tänker kolla efter alla andras braiga tips här ;)

Heliumrumpa när jag tar apporten har han också. Det tror jag beror på att han snabbt vill resa sig och vara beredd på BELÖNINGEN! Vi har bytt apportbocken mot bollen för att få upp tempot lite. Jag brukar ta det extra lugnt när han kommer med apporten och inte ta den förrän han verkligen sitter. Och inte får han sin belöning heller förrän han sitter. (Taskigt, jag vet ;)

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

16 november 2008 22:52

Tejpa den och ta bort liiiiite i taget sen. Vi måste träffas o träna nån dag.... Kanske första advent - och ta en fika sen?! Och så måste vi träna i ridhuset i vinter!

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

17 november 2008 18:37

Känner igen problemen... Juni fick för sig att apporterna var läskiga att tappa på tassarna, alltså var det plötsligt inte kul att apportera! På jättekort tid har det dock blivit jättebra genom att vi ökat värdet på apporterna. Köpte en kampgrej, som Juni älskar, som vi BARA använder som belöning vid apporteringen. Och vi kampar järnet då, det roligaste under hela träningspasset! Skitkul tycker Juni. Tränar både hela apporteringar och bara att lägga den bredvid mig. Dessutom tränar vi mycket fasthållning så att jag kan hålla apporten utan att Juni släpper.

http://www.annaronge.com

 
Madde&Emma

Madde&Emma

17 november 2008 18:45

Nu håller vi tummar och tår att det blir smått!! Kram madde&emma

http://www.zecims.com

 
Emma och Harry

Emma och Harry

17 november 2008 19:56

Tänk sen när jag får skriva Emma, Harry och ... Jag längtar tills jag kan byta ut designen mot en på mina förhoppninsgvis båda hundar... ;)
12 januari har det gått 63 dagar sen 10 november. 9 mars får jag hämta min valp för då är den 8 veckor! Ojojoj, vad lääänge det är dit...

http://herrharry.se

 
Lotta

Lotta

18 november 2008 08:34

våran Juni tyckte inte om metallapporten heller! däremot älskar hon trix, som sitta fint, mm.
Vi tränade inne att hon skulle hålla apporten medans hon gjorde det hon tyckte va kul..sitt fint...hoppa upp på stol med metallen o sitta fint på stolen tex...så nu är det inga problem längre.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards