Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Straffad......

Av Birgitta Johansson - 5 februari 2008 18:03

...av "Farbror Blå".

På väg hem från Kumla, kommer till korsningen vid pizzeria Semurg och ska svänga till Hallsberg. Inga bilar i någon riktning så långt ögat kan nå. Så jag svänger ut och kör hemåt. Plötsligt ser jag en vilt blinkande mörk bil i backspegeln, med blåljus på taket.Jag svänger in på en parkeringsplats och kliver ut, för att möta 2 st poliser i en civilbil. Det är bäst att kliva ut, för skulle dom komma till bilen, skulle det bli ett attans skällande på Fajta o Nano, som satt i sina burar.

Jag får veta att jag inte hade saktat in nog mycket vid stopptecknet i korsningen. Eftersom jag inte har varit ordningssam får jag en ordningsbot i handen........ á  2.500:-!! Jag försökte att hålla god min.

Hela eftermiddagen har jag formulerat ett försvarstal som jag skulle ha försökt slingra mig med,om jag hade haft det klart för mig vid händelsen. Fast jag vet att det inte skulle ha bitit på dom.

2.500 kr! Hade inte ett gult kort med villkorlig dom räckt, med tanke på den rådande trafiksituationen?  Just nu svider det och gör ont. Det är väl det som är meningen. Stor brottsling som jag är.


Efter jobbet hann jag med att springa av kelpisarna i Samsalaskogen.

Där är det kuperad terräng och jag ömsom springer(tills jag tröttnar, för hundarna gör det inte lika snabbt), ömsom går. Allt för att dom ska få upp flåset lite mer.

På lunchen blev det också en skogsrunda, fast på ett annat ställe.


Biggan är och fixar håret (till årsmötet?). När hon kommer hem ska hon få smaka på andra bullar. Det är ju Fettisdagen. Men idag har jag bakat dom själv. Inte har jag råd att köpa färdiga på konditoriet, efter mötet med Farbror Blå!

Man behöver få skriva av sig ibland.

Per


Hhhhhhmmmmmmmmmmmmmmm, husse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Grattis syrran Terra o Exo som fått små babysar i lördags.

Ska bli SÅ spännande att följa den kombinationen.


//Biggan




 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

5 februari 2008 19:28

Ojojoj, fy vad onödigt! Av poliserna alltså! Ibland undrar man inte om de gillar att jäklas med folk... Du kunde ju ha fått en rejäl tillsägelse, men sluppit undan böterna. Nästa gång får du nog sitta kvar i bilen, då blir de rädda när de hör hundarna och då ger de dig nog bara en tillsägelse! ;)

Harry tackar, men säger att det är en snygg rosett till en snygg OCH smart hund, fniss!

http://herrharry.se

 
Fia

Fia

6 februari 2008 10:56

Men Per då........ så tokigt! Men det där att inte ha råd med semlorna utan göra få dom själv lät ju gott och bra :))

http://www.vickulas.se

 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

6 februari 2008 14:37

Attans, vilken otur!! Inga dåliga böter, men dom höjde väl för ett tag sen.....

http://emelieshundtraning.se

 
Johanna

Johanna

6 februari 2008 19:52

Nej fy 17 vad trist med dyyra böter! Och kelpietjejjerna som inte ens fick skälla på poliserna ;)
Förstår att bageriköp var uteslutet efter detta, men kan tänka mig att hembakta semlor gick rätt bra åxå.. ;)

http://www.kelpies.se

 
Ingen bild

Marina

7 februari 2008 22:16

Fy vad tråkigt med böter!!
Ibland undrad man om inte polisen har för lite att göra....
Vilken tur att dom fick tag på "stor-brottslingen" istället för att jaga mördare och bankrånare:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards