Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Tranås

Av Birgitta Johansson - 3 maj 2009 18:08

 

Det här är vårt residens under vår agilitytävling i Tranås. Mitt ute i skogen, där hundarna får lugn o ro och kan springa hur dom vill. Och bara 250/natten för hela huset. Perfekt!


TACK för alla grattis!

För mig har det varit en bra tävlingshelg. Min snälla sambo lät mig köra Nano. Hon blev lite avskräckt när hon fick se banan i Ag2. Fast den var inte så farlig, men har man inte tränat så mycket, kanske man drar sig.


Av 7 lopp med Fajta o Nano, lyckades jag få ihop 3 nollor. Alla med Nano. Dessutom lyckades jag och Nano knipa den sista pinnen i agility2. Skönt att ha bara en klass att tävla i. Nano kom 2:a.(ag.2) 10:a, (ho 3) 10:a (ag.3). I de sista loppen var det startfält runt 70 med maxade hinderhöjder.


Fajta kämpade på men hade svårt att hinna i mål inom ref.tiden

I dagens agilitylopp när Fajta just skulle hoppa på ett hopphinder, upptäckte hon att det var för nära ,så hon duckade och sprang under ribban. Ganska kul att se fakiskt.

Per


Hur har lilla Basta skött sig då??? Så galant som en liten pärla kan, så klart.

Med svansen på topp har hon spatserat runt på tävlingen o försökt flirta med dom flesta. (Å, dom flesta har gått på det)

Hon är väldigt pigg o glad o käck. Jag är sååååå glad i henne.


Vi har haft litet burträning,det är kul, säger Basta. Synd bara att jag inte tagit kort på henne, när hon sitter där inne o väntar på en liten godbit. Så jättesöt är hon.


Det går bra att stänga också, men jag skulle inte våga lämna henne, för jag tror nog hon skulle vara väldigt, väldigt olydig o gnaga sig ut därifrån.


Stålbur är nog det som gäller för henne, tills hon vuxit till sig litet mer.


Självklart har hon hejat på mamma Nano o "plastmoster" Fajta när dom sprungit sina lopp. Nej, nej, nu trodde ni allt han hon suttit o hejat på med skall, men det har hon inte, utan hon har bara talat om det för mig.


En härlig helg har vi haft o härliga tävlingar har det varit o härliga placeringar har det blivit. Vi är väldigt-väldigt nöjda med att hamna på 10.e plats i den här konkurrensen. Den är inte att leka med, kan jag säga.


Vi kommer att sova gott inatt.


//Biggan

 
 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

3 maj 2009 19:44

Grattis till era fina reslutat!

http://www.bordercolliedog.se

 
Busy

Busy

3 maj 2009 21:59

Grattis bästigaste mamma Nano, klass III wow!
Och vet du vad...jag är bästigast på husvagnsliv och kenneltränings läger, lovar!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=appelbring

 
Ingen bild

Bosse

4 maj 2009 06:30

Hurra morsan! Fina placeringar! Grattar Bosse och Nina.

 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

4 maj 2009 08:49

Bästa mamma Nano och duktigaste handler Per! Nu blir det åka av i klass III! :D

Fint hus ni hyrde, billigt och perfekt ju! Jag undrar om Basta kan lära Hilja hur man hejar utan skall.... ;)

http://herrharry.se

 
Stefan & Helena

Stefan & Helena

4 maj 2009 11:09

Stort grattis till mamma Nano och Per! Vad duktiga ni är!

http://lagerholm.org

 
lOTTA

lOTTA

4 maj 2009 15:39

OJ, VILKET FINT HUS:)sTORT GRATTIS TILL ERA FRAMGÅNGAR OXÅ, VAD KUL:):)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ylva med flock

Ylva med flock

4 maj 2009 16:28

Jättegrattis till alla fina resultat. Vad duktiga ni är. Nu ser vi fram emot att se er köra så det ryker i trean. :)

http://hagstedt.nu

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

4 maj 2009 16:42

GRATTIS till fina resultat!
Å vilket fint hus ni verkar ha huserat i under helgen :-)

 
Maria

Maria

5 maj 2009 01:16

Grattis till fina resultat!!

http://www.kennelwalkabout.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards