Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Birgitta Johansson - 27 januari 2008 19:00

Nu har Nano o jag varit o tävlat agilityklass på vår månadstävling.


Vi har en lätt bana. Där får vi vara med utom tävlan. Den gick bra förutom ett kontaktsfältsfel. Vi hade bästa tiden-men som sagt, där räknas vi inte. Det spelar ingen roll, det är i alla fall bra att man kan vara med o träna.


Sedan till den svåra banan. Tyvärr diskning. Nano tog ett hinder bakifrån o det berodde förståss på att jag inte var med o visade med kroppen ordentligt. Jag är nöjd i alla fall. Jag tycker själv att vi gjorde två bra lopp o jag var inte så helt borta i min handling, som jag  trodde att jag skulle vara. Så kontentan av det hela= nöjd matte o glad Nano.


Jag vet vad jag ska träna på nästa gång:

1. Kontaktfält

2. Tidigare information till Nano vart hon ska. Därför att när inf. kommer för sent, kollar hon in mig o är jag alldeles för sen-snurrar hon.


Fajta är pigg som få. Idag på skogpromenaden for hon runt som en vilde, så vi kopplade henne-vi vågade inte låta henne springa o hoppa så mycket.

Vi får ge henne litet mera frihet undan för undan.


Härlig dag i dag förresten.


Hej igen
Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards