Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Tillbaka igen från.........

Av Birgitta Johansson - 20 juli 2008 18:21

...........Värmland. Det har varit jätteskoj. Vi har träffat många trevliga bekanta o tittat på väldigt många duktiga hundar. Det var ju landslagsuttagning där oxå. Vilka ekipage, jag bara säger det.


(Så jag har alltså tävlat på landslagsbanor, det ni.)


Bra väder 3 dgr av 4, det kan man inte heller klaga på.


Hur har det gått då?


Ja, kanske inga resultat att jätteskryta över-men som sagt, allt beror på vad man har för mål.

Mitt mål var att försöka ta mig runt hopptrean. Det gick, även om vi hade många fel=jag är jättenöjd.


Ett annat mål var förståss att försöka ta den sista pinnen i agilitytvåan. Det lyckades vi inte med. Retliga fel här o där satte stopp för det. Där är jag inte lika nöjd.


Här är våra resultat:

                   Hopp3                     Plac.
/antal startande

17/7            Disk

18/7            5+2,65 fel                50/151

19/7            5+1,94 fel                49/158

20/7           10                             56/141


                  Ag2                           Plac/antal startande

17/7           10+1,39                     44/93

18/7            5                              30/94

19/7            15                             59/105

20/7            5                                 7/94


Fajta           A3

17/7            Disk


Tidsfelen beror på en massa trasslande  vid slalom o att vi sprungit förbi hinder o sen tillbaka igen, för att jag visat för dåligt. Det är förståss inte så kul-(vad kan man begära)men det är ändå så roligt att vi tagit oss genom klass3 lopp. Jag är nöjd.


Agilityloppen har varit bra, förutom första dagen, då det mesta strulade.


Det har inte varit så kul för Per, för han har haft problem med hälsenan. Han har inte kunnat springa, så han har varit publik, förutom första dagen o sen ett lopp idag.


Tyvärr blev det en disk för Per o Fajta i ag.loppet där hon sprang förbi sista hindret-som var en mur, o Per tog inte tillbaka henne. Innan var hon felfri-så det var förståss trist. Det var det enda loppet som Fajta var med i.


Det är ingen vits att jag kör Fajta i trean, för hon är inte så snabb o inte jag heller, så då förstår ni hur det blir.

Per körde oxå Nano i hopptrean den dagen, men där blev det disk.


Idag körde Per Nano i agilityloppet, men som sagt fem förargliga fel blev det vid gungan. När man med 5 fel blir 7:a, då förstår ni att banan inte var helt enkel. Så synd, för det var verkligen en superfint lopp. 


Jag ska försöka springa på fortare o fortare o fortare nästa lopp och handla bättre o bättre o bättre. För nu är det faktiskt så att Per, den busen, ALLTID har snabbare tider än mig, när han kör Nano. Det är litet irriterande men samtidigt kul, för det visar ju förståss att Nano kan.


Sammanfattning av helgen: Trötta o nöjda.


Å´ så var det där med bilnyckeln.

När det regnade så stängde Per igen bakluckan på bilen, där Fajta satt. Jag ville att det skulle vara lite luftintag. När Per skulle låsa upp bilen så hittade han inte bilnyckeln!!??. Säg det ställe vi inte letade på. Paniken spred sig succecivt. Vi måste ju komma hem och Fajta sitter i bilen instängd. Det var väl bara att kontakta bilbärgar´n som tydligen tar sig an dessa problem.

Vi hade kontaktat infocentret om förlusten, och dom hade efterlyst nyckeln men inte hört något. Per gick dit för en sista koll...........och då hade dom hittat den vid en tävlingsbana.

Per hade troligtvis stoppat ner nyckeln i ficköppningen i regnstället men inte i byxfickan. Därifrån hade den väl letat sig ner för byxbenet och så småningom kommit ut i det fria.

Det var en avslappnande befrielse att hitta den. Om ni inte tror mig så utsätt er gärna för problemet själva.


Biggan

PS. min telefon har pajat-jag hann se att jag fått flera SMS-men hann inte se från vilka, så om ngn av er som läser bloggen inte får svar-vet ni varförDS


 
 
Ingen bild

Åsa Erry & Mix

21 juli 2008 08:55

Ang bilnycklar så har jag låst in Erry en gång när vi skulle valla, inte så skoj när solen står och steker på bilen.
Det som vi fortfarande skrattar åt, nu i efterhand är det som hände på campingen i Rättvik. Vi tältade med barn och hund och hade bilnycklen i ett fack i bordet under hela vistelsen, funkade kanon bra. Men så kom dagen då vi skulle hem allt packades ner och stuvades in det var bara att starta bilen men ingen nyckel! Ut med allt igen, vänliga campinggrannar som hjälpte till men ingen nyckel. Ut med precis allt sovsäckar, tält, mat byttor ja precis allt öppnades och vändes ut och in. Ingen nyckel, den hade ju varit där när vi började packa.
Vad hade vi inte kollat i då!
Soppåsen som var kastad i containern... så Anders gör det som måste göras , klättrar in i containern och letar fram vår soppåse (som tur var var containern tömd dagen innan så det fanns inte så många påsar). Ut och in på soppåsen och vad hittar vi om i nycklen. Så vi kom hem om än någon timma försenad och nu i efter hand har vi haft många skratt åt denna nyckel episod.

 
Ylva

Ylva

21 juli 2008 11:37

Ja, det där med bilnycklar. Jag har tappat min när Emma och jag var i Varberg på tävlingar i höstas också. Usch och fy så nervöst det var innan den kom fram.

Skönt att ni fick tillbaka nyckeln och vilken tur att det var dåligt väder igår med tanke på att Fajta satt i bilen.

Och den där gungan i agilitytvåan. Fy, vilken hemsk... Nästa gång tar ni pinnen. :)

http://grusifer.wordpress.com

 
Emma och Harry

Emma och Harry

21 juli 2008 14:27

Hehe, många historier om bilnycklar blir det. Den med Ylva var läskig, långt hemifrån och ingen bilnyckel. Tur att det löste sig.

Annars har jag lyckats låsa in bilnyckeln i bilen på Kumla bk, lyckligtsvis var hunden utanför...

Ja, Per, den busen, han är en snabb rackare! Men Biggan, du kan nog du med!

Jag tycker det är kul att läsa att du är nöjd efter tävlingarna, för de lopp jag såg såg riktigt fina ut!!! Synd på sista AG 2 loppet, men den gungan var ju otäck! Pinnen kommer snart, det känner jag på mig!

http://herrharry.se

 
Anna Karin

Anna Karin

21 juli 2008 20:55

Det var supertrevligt att träffa er igen! Tack för peppning och glada tillrop. Har haft så himla trevliga dagar, det har gått så fort så man hade kunnat tävla ett par dagar till...
Enda nackdelen är att vi inte hann titta så mycket på bl.a er, men så där är det.
Ha det gott o träna hårt nu så du slår Per ;-)

http://www.illbattingen.ax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards