Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Birgitta Johansson - 10 juli 2008 10:04

Måste börja med att grattla syrran Kirra som fick sitt tredje 1:a pris i lydnadsettan. JÄTTEGRATTIS. Jag såg lydnaden-det såg väldigt trevligt ut.

Grattis oxå till ev. blivande fästmannen Exo som gjorde debut i tvåan. 4.5 poäng från ett första pris. Så kul, när det går bra.


Nu till Nano: Kul-kul ett första pris till i ettan. Jag räknade fel, så därför var jag säker på att jag skulle hamna under strecket. Gissa om jag blev glad när det blev tvärtom?

Nu har jag varit inne på Bettans sida så jag tror jag ska härma o skriva delmomenten.


Allt började bra med platsliggningen tills en hund reste sig o började nosa runt. Matte skulle gå försöka locka den till sig, då sprang den o motade upp hunden bredvid Nano o jagade efter den. Obehagligt tyckte N. När sen föraren rusade mot hunden o vrålade från tårna o upp till huvudet, då drog Nano direkt till matte. Som tur var blev det omläggning. Synd för hunden bredvid N. för den vågade inte lägga sig igen. Nano lade sig på andra tillsägelsen, kröp ngt o lyssnade mycket bakåt. Lydnaden gick på två banor, varav den ena bakom hundarna som låg plats. Skönt ändå att hon låg kvar.


Platsligg.           8           Kryper ngt

Tandv.             10

Linf.                8.5          Bra start,pendl.ngt,fina svängar  kontakt,fina           sättande.

Läggande           0           Sätter sig

Ink.                   10          Bra tempo, utmärkt in

Ställande            9          Steg-1 st, stannar bra

Apportering       8          Reser sig, håller fint

Hopp ö hinder   10

Helhetsintr.      10         Utmärkt förararbete, trevlig hund, arbetsvillig


Summa             163 poäng


Linförigheten vet jag knappt inte vad som kunde varit så mycket bättre-men tydligen pendlade hon ngt.


Apporteringen däremot fick vi bra betalt för. Hon reste sig o tog apporten innan jag sa ngt-satte sig-höll fint-reste sig när jag tog den. Kanske drar man bara två där-jag har ingen aning.


Jag är väldigt glad över domaren, som efteråt talade om för mig att hej o hå-man är lugn ofin tills man kommit av planen. Det var inte vi kan jag säga.


Vi hade en väldigt trevlig domare, tycker jag.

Biggan


Jag o Fajta var o vallade hos Fia för första gången i år. Hon, Fajta alltså, tycker det är såå roligt med fåren och att få hålla ordning på dom. Fajta blir ordentligt trött också - bra träning. Kort pass är som gäller.

Per


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards