Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2008 18:21

Det här har varit en kul helg för oss.

I fredags kväll var Nano o jag med på vår första lydnadstävling. Det gick bra-186p o vinst. Jag är jättenöjd-det var VARMT.


Sedan vidare till Åtvidaberg, där vi fick en pinne i agilityklass 2 och vinst.

Nu var helgen i princip räddad.


Vi startade oxå i hoppklass 3 på lördagen, men där diskade vi oss. Jag var inte alls beredd på att Nano skulle dra in i en tunnel istället för att hoppa ett hinder. Litet trist var det allt, för resten av loppet gick bra.


Söndagen då, jo vi började med agility o början var bra, in i slalom o precis när speakern sa att Nano hade ett väldigt fint slalom, så hej o hå drog hon ur o tänkte ta ett A-hinder istället. Där hann jag stoppa henne o ropa henne tillbaka. Jag sprang litet snett, det kan vara det som gjorde att det blev som det blev. MEN å andra sidan, så vet Nano att hon ska fortsätta, så länge jag visar med armen.


Tyvärr tyckte domaren att hon tog tre portar tillbaka i slalomet, så vi blev diskade, men domaren dömde FEL- jag har det på film. Man diskas enligt reglerna om man går tillbaka fler än 2 portar baklänges i slalom.Nu gjorde det inte så mycket, eftersom vi ändå hade 5 fel.


Fajta då? Per valde att inte start henne i hoppklasserna utan bara i agility.

Lördagens ag.lopp funkade bra, tills hon hoppade tillbaka ett hinder o blev diskad. Per besviken förståss, Fajta brukar absolut inte göra så.


Söndagens ag.lopp nollade hon, men där blev det tyvärr 0.16sek tidsfel. Synd, hade varit så kul om hon fått en SM-nolla, eftersom det inte gått så bra sista tiden.  De kom på 13:e plats, vilket är jättebra i den konkurrensen.


Nu till lilla Nano igen. Per körde henne i hopptrean. Det gick jättebra o slutade med en 12:e placering o en SM-nolla. Det var många raksträckor o så snabb som elit-bc:na är hon inte där-men väl i svängarna.


Litet stolt blir man oxå, när man hör hur några står bredvid o säger.Men titta på den där lilla-vad snabb hon är.


Härlig helg-Nya tag i veckan o sen på Värmlandshoppet.


Ikväll blir det däremot tidigt i säng=trött.


Grattis oxå alla DUKTIGA KELPIESLÄKTINGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards