Direktlänk till inlägg 11 juli 2008

Lydnadstävling ännu en gång

Av Birgitta Johansson - 11 juli 2008 22:46

Nyss hemkommen från Mariestad, där vi tävlat lydn.1 igen.

Den här gången skrapade vi ihop 190 poäng o vinst. Jag har sagt det tidigare o säger det igen: Nano är en härlig arbetshund o idag var det många som kom fram o skröt över henne. T.o.m domaren - sånt är verkligen drömmen för en stolt matte.



Nanos resultat:

Platsligg.         10

Tandv.             10

Linf.                  9 trycker ngt

Läggande         10

Ink.                  10

Ställande           9 position

Apport.            10 tar före kommando

Hopp                10

Helhetsintr.       9


Summa:           190 


Så nu har vi LP1


Platsen började förståss med att en hund rusade upp. Såååååååååå nervös

jag var, men Nano var idag väldigt lugn på platsen, trots att det var en sjuhelsikes liv på hundarna utanför lydnadsplanen och att elitlydnaden gick samtidigt. Skönt.


Väl hemma kommer Per med en firardrink o sen har han gjort pizza=Jättegott.


Vilken härlig start på semestern.


Jag är ju som bekant ingen lydnadsmänniska, men ska jag nu träna in 2:an?

Ja, kanske det. Nano tycker det är kul.


Per var mycket nöjd med Fajta när hon vallade får idag igen. Hon är så duktig, lilla Fajta.


//Biggan

 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

11 juli 2008 23:49

HURRA!! Vad BRA ni är! Hade jag varit där hade jag säkert stått brevid planen och berättat för alla hur fantastisk Nano är och vilken sjuhelsikes tränare hon har!! För Nano hade ju inte blivit så här bra utan dig och Per Biggan! ;)

http://herrharry.se

 
Tina!!

Tina!!

12 juli 2008 00:28

STORT GRATTIS TILL LP1 !!!
Så duktiga ni är vilka poäng!!!
Vi ses väll till Karlstad??
Tina!

http://landet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristina

12 juli 2008 08:21

JÄTTEGRATTIS!!! Snyggt jobbat och klart att ni ska fortsätta!
Och Fajta då, ska inte hon få visa att hon också kan?
Hälsningar Kristina, Ante & Kellie

 
Ingen bild

Biggan

12 juli 2008 08:36

Kristina: Jo, jag håller med dig. Fajta måste ju oxå få visa vad hon kan. Men hur hinna allt man vill? Tänkte jag skulle komma till skott o anmäla henne till ekl sph ngn gång. Men varför inte lydnad oxå?

 
Helén o Deco

Helén o Deco

12 juli 2008 12:16

Grattis! Snygga poäng, och så begriper jag ju vad det handlar om för en gång skull ;)
Klart du ska köra tvåan, det är en baggis :D ....eller...?

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén o Deco

12 juli 2008 20:39

OK kanske inte baggis ;) men det är klart ni fixar det, ni är ju duktiga :)

 
Fia

Fia

13 juli 2008 00:32

GRATTIS! Det var snyggt gjort!

http://www.vickulas.se

 
Maria

Maria

14 juli 2008 13:44

GRATTIS!!!! Fina poäng!! Bra jobbat!!!
kkkkkkul!!!!!

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

Tiina & Warma

14 juli 2008 20:34

Stort grattis igen! Ni är så duktiga också i lydnad!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards