Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

årets agilityhund, large i Kumla.........

Av Birgitta Johansson - 21 januari 2008 17:33

....blev lilla Nano. Det var ju riktigt, riktigt kul. En oerfaren hund o en ännu mer oerfaren förare i agility.  Ja, Nano är verkligen en superrolig arbetshund. Det spelar inte så stor roll, vad det är hon gör. Hon gillar det mesta.


Tack, snälla ni som redan grattlat innan jag ens hann skriva om det -Hej o hå, får fortsätta senare, måste åka iväg igen.


Tillbaka igen o nu har jag kommit på att jag glömt att berätta en sak. (För det har jag vetat länge)

Vi har månadstävlingar i agility i klubben o där segrade Nano  i largeklassen. Vi skrapade ihop 46 poäng av 50 möjliga.


Fajta vann den tävlingen förra året. Tyvärr har hon varit skadad mycket under året, så hon har inte haft samma chans, men jag tror hon unnar "syrran" det här.

Så nu har jag gottat mig färdigt.


Nu måste jag grattla Ettra o Fia som så att säga tog "rubbet" i klubben, fast inte klubbmästare i lydnad för det fixade Lotta o Härja till.

Grattis-grattis. 


Många tycker jag är väl partisk när det gäller kelpie OCH jag måste nog hålla med dom. Vilka godingar det är.


Jag tycker allt om många flera raser oxå, men det är bara det att hjärtat klappar litet extra för dom små kelparna.


Vår mail funkar inte för tillfället. Så nu vet ni varför vi inte svarat om ni mailat till oss igår eller idag. Hoppas det fixas till snart.

/Biggan

 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

21 januari 2008 21:03

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Ni vet ju redan vad jag tycker om er fantastiska Nano! ;) Och dig med förstås Biggan! Ni är ett jättebra team! :D

Det här året hoppas jag att pinscher-Harry kan ge er kelpiesar en lite match! Iaf nosa er i bakhasorna, fniss!

Japp, Eva och jag har jobbat ihop i 5,5 år, det du! Hon har flera gånger berättat om sin kelpie, men först idag kom vi på att vi båda kände dig. Jag satt och surfade på nätet och berättade om den här fantastiska hunden Nano. Världen är allt bra liten! ;)

http://herrharry.se

 
Ingen bild

Marina

21 januari 2008 21:13

Stort GRATTIS Biggan o Nano! Det var ni väl värda!

kram Marina

 
Ingen bild

Bettan & Exo

21 januari 2008 21:33

Har mailat till Per. Har det kommit fram??

 
Johanna

Johanna

21 januari 2008 22:33

Grattis, vad skoj!
Att hjärtat klappar för kelpie ska man inte be om ursäkt för, hur kan man låta bli liksom? ;)

http://www.kelpies.se

 
Helén o Deco

Helén o Deco

22 januari 2008 13:22

Grattis!! Vad duktiga ni är! Ja, kelpar är något alldeles extra!!!

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

22 januari 2008 14:21

Hej Per,
Jag undrade om man bara kunde få gå kurs på söndagen för Maria Olsson Knutas??

http://exo.bloggagratis.se

 
Emelie & Ester

Emelie & Ester

22 januari 2008 16:10

STORT GRATTIS TILL NANO & BIGGAN FRÅN OSS!

http://emelieshundtraning.se

 
Ingen bild

Tiina & Warma

22 januari 2008 21:52

Grattis Nano & Biggan! Vad kul!:)

 
Maria

Maria

24 januari 2008 00:58

Grattis till världens bästa syster Nano och matte & husse till priset!! Bra gjort!!

http://www.goskelpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards