Alla inlägg under april 2007

Av Birgitta Johansson - 11 april 2007 20:29

Än är jobba, jobba perioden inte över.Kom precis hem o det är klart, man har ju en ambitiös sambo. Var, var han tror ni? Gymet, så klart.Jag tog en promenad med vovvarna o har nu ätit litet, så nu är allt rätt bra, tycker jag.Hej, hej-vi hörs snart igen.Mona: Tyvärr, ligger jag litet efter med fotandet just nu.Kan jag låna några bilder av dig, kanske??Ses snart. Hej-hej

Av Birgitta Johansson - 10 april 2007 20:24

Hör o häpna. Idag har vi varit o tränat lydnad på klubben.Lotta, Mona o jag pratade om att träna imorgon, men eftersom det passade dåligt för Mona, så ändrade vi till idag. Fia var också där. Såg bl.a Ettras kryp-det är så, ja ni förstår själva-urbra.Så kul med Fajta idag. Jag har haft sånt problem med krypet=för fort. Idag kröp hon sakta-jag har börjat om från början o det verkar som det gett resultat. Hoppas.Med Nano tränade jag ff o framförgående. Det gick riktigt bra, tycker jag. Jag körde även en budföring på Lotta o det gick också bra.Så kul det kan vara, med lydnad ibland.Det blev också litet skotträning. Inga problem, Nano o Fajta är helt oberörda. Det är så skönt, för de problemen är inte roliga att ha.Till Mona: Per har bara ett råd till Ingemar- Ha kul o spring fort o hinner du inte med-spring fortare. Hihi. Lycka till, Ingemar.

Av Birgitta Johansson - 9 april 2007 17:25

Jaha, så här blev dagen.Fajta´s hopplopp slutade med 5 fel och med det kom hon fyra.Fajtas agilitylopp nollade hon o hade bästa tiden, så där VANN hon. Hon är bara för duktig o säker Fajta. OCH dessutom ser hon så söt ut, när hon hoppar o svänger på sin alldeles egna speciella svans.Grattis säger jag till Per o Fajta. (Han har kanske också en liten del i det hela)Jag berättar om Nano´s o mina eskapader här nere på sidan.Hopploppet=disk. Agilityloppet=disk.Jag är jättenöjd med hopploppet. Jag visade inte tillräckligt tydligt på ett hinder efter en sväng, så där sprang hon vid sidan om o när jag sen skulle ta tillbaka henne, hoppade hon tillbaka. Bye,bye med oss. Men som sagt, för övrigt var det ett väldigt bra lopp.Agility är verkligen de små marginalernas sport.Agilityloppet berättar jag inte om. Det var katastrofhandling. Fy o fy o skäms på mig-men Nano är lika lycklig för det, så shit the same.Ja, det är bara o bita ihop o komma igen o sen konstatera att den här typen av banor ÄR för svåra för oss ännu.Nano är också extra glad o stolt över mamma Ettra, som tävlade lkl sök, vann o blev uppflyttad. Fia ringde alldeles nyss. Tror ni hon var glad????

Av Birgitta Johansson - 8 april 2007 15:32

Hoppsan, hoppsan vad tiden går-nu är det redan påskdagen, men man kan väl säga Glad Påsk i efterskott-gör välan ingenting.Påsk för oss är mer socialt än hundträning-därför har det inte blivit så mycket skrivet här på ett tag.Idag har jag o Nano varit o tränat spår o hör o häpna LYDNAD med Lotta o Härja o Mona o Kirra. Sen var vi med hem till Lotta, fikade och tittade på Härjas urgulliga valpar. Tack Lotta, för fikat o för allt GODIS.Spåret är jag inte helt nöjd med. Nano missade första pinnen o snurrade litet i ena vinkeln. Annars helt ok-men tävlingsmässigt vill man ju helst ha 10 o det var det inte såklart.Mona var lyrisk av Kirras spår, så det var jättekul.Lotta var också nöjd med Härjas spår.Lydnaden då? Ja, jag har fått en del konstigheter för mig, som jag måste arbeta bort. Fria följet är rätt så bra, men idag var helomvändningarna inte så bra-beroende på mig. Mera träning, Biggan........Läggande under gång o inkallning = ok på den nivå vi är.Apportering - bra ut, bra gripande men inte tillräckligt bra tempo in=mera träning. Bra avlämnande. Jodå, jag är allt nöjd-kan inte direkt begära mera utan att kräva av mig själv, att jag måste lägga ner mera tid på lydnaden-men det är ju min akilleshäl. Vi bestämde att vi ska träna lydnad tillsammans igen på onsdag.Jag är också nöjd att Nano inte blir störd av kommendering. Hon väntar snällt in mina kommandon.Fajta o husse har varit o tränat vallning-men det tror jag han får berätta om själv. Imorgon behövs tumhållning, för då ska vi tävla på en inofficiell tävling igen. Jag med Nano o Per med Fajta.Fajta får starta sist för hon löper.

Av Birgitta Johansson - 3 april 2007 19:51

Tack för alla grattis!Av Birgitta fick jag en fräsch skjorta, tjusiga blommor OCH det som slår allt detta tillsammans med råge och som jag blev väldigt glad för...... Jag får fritt välja en tävling, självklart blir det då en officiell, där jag får köra Nano(!!!) i Ag + Hopp!!!!. Eftersom jag fyller år varje år så det blir ju lätt med presenter för Birgitta nästa år och nästa år... Nu vet hon vad jag önskar mig mest. Prylar har man så det räcker.Annars försöker jag nu lära Fajta snabbare svängar runt hinderna för att tjäna tid på de snabbare hundarna.Jag försöker också träna själv på snabbruscher för att hinna med mellan hinderna och kunna placera mig rätt.Per

Av Birgitta Johansson - 3 april 2007 06:11

GRATTIS Per, som fyller år idag.Så den här dagen får väl hundarna stå tillbaka litet grand.Igår var vi på månadsmöte i klubben.

Av Birgitta Johansson - 1 april 2007 09:31

Igår höll jag tummarna för Per o Nano som var iväg o tävlade.Fyra lopp blev det, vilket är ganska mycket för en orutinerad hund. I tre lopp blev det disk, men det är så små marginaler o för övrigt var loppen bra. Här gäller det att hänga med ordentligt.Vad gjorde hon för fel då? Ja, det är förståss inte så ofta hundens fel, som bekant, men i ett lopp missade hon slalomingångarna, i det andra hoppade hon fel hinder o i det tredje drog hon förståss in i en jätterolig tunnel.I det fjärde loppet, sprang hon felfritt, på tiden 4.47m/sek På det kom hon 2:a. 3/ 10-delar efter vinnarn. Mellan två hopphinder, hann hon snurra tre ggr, så där rök vinsten.Banan var väl egentligen för svår för Nano, hon är ju en klass 1-vovve och den här motsvarade en klass 2 bana. Jag är så väldigt stolt över Nano o litet grand över husse också, som hänger med bättre än mig-men NEJ han får inte ta över henne i agility-bara låna henne när jag inte kan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards